Razem z kluczowymi organizacjami partnerskimi, Copa i Cogeca zorganizowały konferencję podczas Expo w Mediolanie dotyczącą nowego narzędzia marketingu internetowego, jakim jest Farm Inc stworzony do pomocy rolnikom, by mogli lepiej reklamować i sprzedawać własne produkty.
Razem z kluczowymi organizacjami partnerskimi, Copa i Cogeca przedstawiły w tym tygodniu podczas Expo w Mediolanie, pod patronatem włoskiego Ministra Edukacji, nowy internetowy Farm Inc projekt stworzony do pomocy rolnikom, by mogli lepiej budować markę swoich produktów i je sprzedawać.
Wiceprzewodnicząca Copa
Maira Dzelzkaleja, jak i łotewskie organizacje rolnicze stwierdziły: „Otrzymaliśmy pozytywne opinie na temat projektu od rządów krajowych oraz Komisji Europejskiej. Wraz z rolnikami, którzy otrzymują tylko ułamek ceny rynkowej za własne produkty, Copa nalega, by rolnicy otrzymywali lepszy dochód i aby wyższa była wartość dodana ich produktów. Farm inc. jest bardzo pomocnym oraz praktycznym przewodnikiem, jak rozreklamować produkt”.
Kontynuując myśl dodała: „Wierzymy, że regionalne i lokalne produkty dysponują niesamowitym potencjałem n rynku, jednak brakuje strategii sprzedaży, które pozwoliłyby europejskim przedsiębiorcom rolnym konkurować z międzynarodową siecią i strukturą wielonarodowych firm. Farm Inc projekt, który przewiduje narzędzia szkoleniowe do wprowadzenia produktów na rynek, jest dostosowane do potrzeb rolników i powinno ułatwić nam osiągnąć cel oraz pomóc rolnikom stać się bardziej przedsiębiorczymi. Materiały szkoleniowe składają się z sześciu rozdziałów (Czym jest marketing?; Dobry plan sprzedaży; Zielone rynki; Jakość; Siła wiejskiej marki; Sprzedaż zagranicą) skupiających się na marketingu, budowaniu świadomości marki i umiędzynarodowieniu produktów rolnych. W przyszłości, możemy też dodać dodatkowe rozdziały naświetlające kluczową role jaka odgrywają spółdzielnie w pomocy rolnikom sprzedawać więcej oraz otrzymywać lepsza cenę za produkty. Narzędzie może być cały czas uaktualniane w celu uwzględnienia przyszłych trendów.
Przemawiając w Mediolanie,
Olga Stavropoulou, Prezes Militos Consulting oraz partner projektu, przedstawiła fakt mówiący o tym, że sektor rolniczy jest kluczowy w przeciwstawieniu się kryzysowi w Grecji. Jest ona przekonana, że ten projekt jest w stanie pomóc rolnikom w rozwinięciu bardziej przedsiębiorczego sposobu myślenia. Profesor
Alessio Cavicchi z Uniwersytetu w Maceracie i główny twórca projektu powiedział, że testy pilotażowe przeprowadzone w trzech unijnych krajach wykazały pozytywną reakcję na darmową, internetową i interaktywną platformę edukacyjno-szkoleniową, która została opracowana w ramach współfinansowanego z funduszy unijnych projektu Farm Inc. Projekt ten skupia się na marketingu, budowaniu świadomości marki i eksporcie produktów rolnych. Ponad 304 przedstawicieli stron zainteresowanych (rolników, przedstawicieli stowarzyszeń rolnych, przedsiębiorców rolnych, instruktorów zajmujących się kształceniem i szkoleniem zawodowym, decydentów politycznych itd.) wzięło udział w 21 wydarzeniach pilotażowych w trzech wybranych krajach, stwierdzając użyteczność i kładąc nacisk na znaczenie platformy. 191 osób przekazało wartościowe informacje zwrotne na temat poprawy treści i interaktywności narzędzia. Aktywne zaangażowanie uczestników, nawet podczas zbiorów i w trudnych warunkach społeczno-ekonomicznych, dodało wartości i zwiększyło potencjał projektu na przyszłość.
Projekt był także wspierany przez
Coldiretti, która odegrała kluczową rolą w przedstawieniu przypadków dla projektu oraz zaprezentowania go rolnikom w postaci testu pilotażowego. Narzędzie marketingowe będzie także rozesłane wszystkim członkom z Włoch, by pomóc im w uzyskaniu lepszego dochodu za ich produkty. Projekt współfinansowany przez Komisję Europejską zrealizowane w partnerstwie z Unią Helleńsko-Amerykańską, która odegrała ważną rolę w zasileniu projektu w dane jakościowe. Dodatkowe informacje znajdują się na stronie:
http://www.farminc.eu/.6517568
1