Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Konferencja Copa i Cogeca podczas targów Expo w Mediolanie

9 października 2015


Razem z kluczowymi organizacjami partnerskimi, Copa i Cogeca zorganizowały konferencję podczas Expo w Mediolanie dotyczącą nowego narzędzia marketingu internetowego, jakim jest Farm Inc stworzony do pomocy rolnikom, by mogli lepiej reklamować i sprzedawać własne produkty.


Razem z kluczowymi organizacjami partnerskimi, Copa i Cogeca przedstawiły w tym tygodniu podczas Expo w Mediolanie, pod patronatem włoskiego Ministra Edukacji, nowy internetowy Farm Inc projekt stworzony do pomocy rolnikom, by mogli lepiej budować markę swoich produktów i je sprzedawać.

Wiceprzewodnicząca Copa Maira Dzelzkaleja, jak i łotewskie organizacje rolnicze stwierdziły: „Otrzymaliśmy pozytywne opinie na temat projektu od rządów krajowych oraz Komisji Europejskiej. Wraz z rolnikami, którzy otrzymują tylko ułamek ceny rynkowej za własne produkty, Copa nalega, by rolnicy otrzymywali lepszy dochód i aby wyższa była wartość dodana ich produktów. Farm inc. jest bardzo pomocnym oraz praktycznym przewodnikiem, jak rozreklamować produkt”.

Kontynuując myśl dodała: „Wierzymy, że regionalne i lokalne produkty dysponują niesamowitym potencjałem n rynku, jednak brakuje strategii sprzedaży, które pozwoliłyby europejskim przedsiębiorcom rolnym konkurować z międzynarodową siecią i strukturą wielonarodowych firm. Farm Inc projekt, który przewiduje narzędzia szkoleniowe do wprowadzenia produktów na rynek, jest dostosowane do potrzeb rolników i powinno ułatwić nam osiągnąć cel oraz pomóc rolnikom stać się bardziej przedsiębiorczymi. Materiały szkoleniowe składają się z sześciu rozdziałów (Czym jest marketing?; Dobry plan sprzedaży; Zielone rynki; Jakość; Siła wiejskiej marki; Sprzedaż zagranicą) skupiających się na marketingu, budowaniu świadomości marki i umiędzynarodowieniu produktów rolnych. W przyszłości, możemy też dodać dodatkowe rozdziały naświetlające kluczową role jaka odgrywają spółdzielnie w pomocy rolnikom sprzedawać więcej oraz otrzymywać lepsza cenę za produkty. Narzędzie może być cały czas uaktualniane w celu uwzględnienia przyszłych trendów.

Przemawiając w Mediolanie, Olga Stavropoulou, Prezes Militos Consulting oraz partner projektu, przedstawiła fakt mówiący o tym, że sektor rolniczy jest kluczowy w przeciwstawieniu się kryzysowi w Grecji. Jest ona przekonana, że ten projekt jest w stanie pomóc rolnikom w rozwinięciu bardziej przedsiębiorczego sposobu myślenia. Profesor Alessio Cavicchi z Uniwersytetu w Maceracie i główny twórca projektu powiedział, że testy pilotażowe przeprowadzone w trzech unijnych krajach wykazały pozytywną reakcję na darmową, internetową i interaktywną platformę edukacyjno-szkoleniową, która została opracowana w ramach współfinansowanego z funduszy unijnych projektu Farm Inc. Projekt ten skupia się na marketingu, budowaniu świadomości marki i eksporcie produktów rolnych. Ponad 304 przedstawicieli stron zainteresowanych (rolników, przedstawicieli stowarzyszeń rolnych, przedsiębiorców rolnych, instruktorów zajmujących się kształceniem i szkoleniem zawodowym, decydentów politycznych itd.) wzięło udział w 21 wydarzeniach pilotażowych w trzech wybranych krajach, stwierdzając użyteczność i kładąc nacisk na znaczenie platformy. 191 osób przekazało wartościowe informacje zwrotne na temat poprawy treści i interaktywności narzędzia. Aktywne zaangażowanie uczestników, nawet podczas zbiorów i w trudnych warunkach społeczno-ekonomicznych, dodało wartości i zwiększyło potencjał projektu na przyszłość.

Projekt był także wspierany przez Coldiretti, która odegrała kluczową rolą w przedstawieniu przypadków dla projektu oraz zaprezentowania go rolnikom w postaci testu pilotażowego. Narzędzie marketingowe będzie także rozesłane wszystkim członkom z Włoch, by pomóc im w uzyskaniu lepszego dochodu za ich produkty. Projekt współfinansowany przez Komisję Europejską zrealizowane w partnerstwie z Unią Helleńsko-Amerykańską, która odegrała ważną rolę w zasileniu projektu w dane jakościowe. Dodatkowe informacje znajdują się na stronie:
http://www.farminc.eu/.

POWIĄZANE

Z listu, który wpłyną do naszej redakcji ppr.pl dowiadujemy się, że epidemia cho...

ARiMR informuje o wydłużeniu okresu na uzyskanie certyfikatu QAFP lub QMP ułatwi...

27 czerwca 2024 r. ruszy nabór wniosków na inwestycje zapobiegające rozprzestrze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę