Uruchomieniem produkcji w zakładzie w Nakle n. Notecią (woj. kujawsko-pomorskie) zainaugurowano w poniedziałek kampanię cukrowniczą w Krajowej Spółce Cukrowej SA (KSC).
Do tegorocznej kampanii przystąpi 18 cukrowni spośród 27 zakładów wchodzących w skład KSC. W pozostałych oddziałach produkcja została wygaszona, a powstały w nich m.in. centra magazynowania i konfekcjonowania cukru, a także usług.
KSC planuje w czasie kampanii z 4,7 mln ton buraków wyprodukować około 705 tys. ton cukru. W spółce realizujemy program doinwestowania naszych zakładów. Przeznaczamy na ten cel ponad 100 mln zł. Już połowa z nich posiada własne laboratoria jakościowego odbioru cukru, m.in. nowe powstało w Nakle – powiedział PAP rzecznik spółki Łukasz Wróblewski.
Do 62 proc. wzrośnie ilość buraków odbieranych bezpośrednio od plantatorów. Ok. 15-20 proc. buraków dostarczą sami plantatorzy, a reszta przejedzie przez terenowe punkty przeładunkowe.
Dla Cukrowni Nakło jest to już 124. kampania. Buraki mamy zakontraktowane u 1 tys. 666 plantatorów. Przewidujemy, że z 267 tys. ton buraków wyprodukujemy 41,6 tys. ton cukru – powiedział dyrektor Oddziału KSC w Nakle n. Notecią Janusz Stachowiak.
Krajowa Spółka Cukrowa SA jest największym w Polsce i dziewiątym w Unii Europejskiej producentem cukru, posiadającym blisko 40 proc. udziałów w krajowym rynku. Powstała w sierpniu 2002 roku, a w październiku 2003 roku przekształciła się w koncern, w skład którego wchodzi obecnie 26 oddziałów z siedmiu województw. KSC posiada także większość akcji w Cukrowni Leśmierz SA.