Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Kolejne efekty afery „fipronilowej”

5 września 2017
Kolejne efekty afery „fipronilowej”

Wykrycie obecności niedozwolonej substancji na fermach zachodniej Europy, oprócz strat spowodowanych nakazami i zakazami wydawanymi przez władze weterynaryjne, doprowadziło także do kryzysu zaufania konsumentów wobec branży. Klienci sieci handlowych w Wielkiej Brytanii kupili w sierpniu o niemal 11,5 proc. mniej jaj.

Angielscy eksperci są jednak spokojni. Podkreślają, że pojedyncze dane w żaden sposób nie mogą świadczyć o ukształtowaniu się jakiegokolwiek trendu. Fachowcy zauważają także, że tradycyjnie w sierpniu sprzedaż jaj jest niewysoka. Co interesujące, dokładna analiza danych pokazuje, że za spadek sprzedaży odpowiedzialny jest przede wszystkim segment jaj klatkowych. Oznacza to, że konsumenci brytyjscy bardziej ufali producentom jaj wolnowybiegowych i ekologicznych.

Zgodnie z szacunkami Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz, opartymi o informacje uzyskiwane od producentów, w Polsce sierpień był bardzo dobrym miesiącem jeśli chodzi o sprzedaż jaj. Ewentualne nadwyżki produkcji bardzo szybko znajdowały miejsce w kontraktach eksportowych.

 

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz


POWIĄZANE

Traktor blokujący ruch drogowy w Brukseli/ Fot. Bogdan Hoyaux [© European Union ...

Dla certyfikowanych ukraińskich producentów rolnych zajmujących się produkcją ek...

Zgodnie z wynikami trzech kwartałów 2024 r. rumuński port Konstanca zmniejszył o...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę