CTR_2024
TSW_XV_2025

Kampania cukrownicza 2021/2022 w Nordzucker Polska S.A.

18 lutego 2022
Kampania cukrownicza 2021/2022 w Nordzucker Polska S.A.

Nordzucker Polska S.A. poinformował o wynikach kampanii cukrowniczej 2021/2022, która rozpoczęła się w połowie września 2021 roku, a zakończyła się w połowie stycznia 2022 roku przerobem ostatnich buraków w cukrowni w Opalenicy. W trwającej średnio 117 dni kampanii, spółka przerobiła rekordową ilość buraków. W kampanii, w której wzięło udział przeszło 2700 plantatorów, średni plon korzeni wyniósł ponad 63 t/ha, przy średniej zawartości cukru w korzeniach na poziomie powyżej 17,6%.


Na sukces kampanii cukrowniczej złożyło się wiele czynników m.in. sprzyjające warunki pogodowe, bezawaryjna i wyrównana praca cukrowni, terminowość dostaw czy wdrożenie odpowiednich procedur bezpieczeństwa.


Od samego początku kampania przebiegała bezpiecznie, z zachowaniem reżimu sanitarnego w związku z panującą sytuacją pandemiczną. Cieszymy się, że wdrożone środki ochrony zdrowia okazały się skuteczne. Odpowiedzialne zachowanie naszych pracowników i partnerów oraz przestrzeganie wdrożonych procedur pozwoliły efektywnie realizować zadania kampanijne – mówi Natalia Mioduszewska, dyrektor surowcowy w spółce.


Decydujący wpływ na wzrost buraków cukrowych mają warunki pogodowe, które sprzyjały rozwojowi surowca podczas minionego sezonu wegetacyjnego. Pomimo przeszkód w postaci chłodnej wiosny, czy utrudnionych wschodów buraków, dobre uwilgotnienie gleby doprowadziło do uzyskania wysokiej i wyrównanej obsady roślin. Ponadto, wysoka skuteczność herbicydów, w szczególności preparatów działających doglebowo, pozwoliła utrzymać plantacje w stanie wolnym od chwastów. Choroby i szkodniki występowały w mniejszym nasileniu w porównaniu z ubiegłym sezonem.


- W minionej kampanii surowiec charakteryzował się bardzo wysoką jakością przetwórczą.Na uzyskanie zadowalającej wielkości i jakości plonów buraka cukrowego, ostatecznie wpływ miał rozkład opadów w okresie największego zapotrzebowania na wodę w lipcu i sierpniu oraz w późniejszym okresie. Pomimo, iż tegoroczne plony buraków były zróżnicowane, m.in. uzależnione od lokalnych warunków pogodowych, można śmiało uznać sezon za udany. Szczególnie cieszy wysoka zawartość cukru w burakach – dodaje Natalia Mioduszewska.


Przez znaczną część tegorocznej kampanii buraki były zbierane w optymalnych warunkach pogodowych, co miało znaczący wpływ na minimalizację stopnia zanieczyszczenia. Ponadto, zabezpieczenie włókniną buraków dostarczanych w ostatnim etapie miało wpływ na jakość doczyszczania surowca podczas załadunku na pojazdy transportowe.


Kampania 2021/22 dla spółki Nordzucker Polska S.A. była bardzo stabilna i bezawaryjna, a terminowe dostawy surowca, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, pozwoliły osiągnąć założone cele przerobowe. Pomimo obserwowanych w całej Europie trudności logistycznych, wynikających z braku dostępności kierowców i ograniczonej liczby środków transportowych, spółka realizowała dostawy planowo, a organizacja całego procesu związanego z doręczeniem surowca przebiegała bez zakłóceń. Dzięki temu plantatorzy mogli mieć pewność, że dostarczą do cukrowni buraki o należytej jakości we wskazanym czasie.

 

Biuro prasowe Nordzucker Polska S.A.


POWIĄZANE

Współczesne rolnictwo stoi przed licznymi wyzwaniami – rosnącą populacją, zmiana...

Twenty years ago, Facebook was in its earliest days and the term “influencer” wa...

Po debacie z Ursulą von der Leyen na temat jej nowego zespołu i programu, posłow...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę