Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 to świetna okazja do promocji naszego kraju. To również okazja do promocji polskiej, zdrowej żywności, charakteryzującej się wyjątkowym, tradycyjnym smakiem i wysoką jakością.
Mając to na uwadze minister Marek Sawicki spotkał się dziś z minister sportu i turystyki Joanną Muchą oraz prezesem spółki PL 2012 Marcinem Herrą. Rozmowa dotyczyła możliwości zaprezentowania walorów jakościowych, estetycznych oraz smakowych polskiej żywności podczas UEFA EURO 2012. Minister Sawicki zaproponował, aby promocję przeprowadzić w miastach, w których zorganizowane zostaną oficjalne strefy kibica (Warszawa, Poznań, Wrocław, Gdańsk) oraz w tych, gdzie będą przebywały reprezentacje biorące udział w turnieju (Kraków, Kołobrzeg). Zdaniem Marka Sawickiego taka wspólna i spójna pod względem wizerunkowym prezentacja pozwoli na skuteczne wyeksponowanie specjałów charakterystycznych dla poszczególnych regionów.
– Ten turniej to okazja do tego, aby pokazać, że mamy świetną kuchnię oraz wspaniałe, zdrowe i tradycyjne produkty, które jednocześnie charakteryzują się wysoką jakością. Mamy żywność, która może podbijać nie tylko serca i podniebienia rodaków, lecz także gości z zagranicy – podkreślił minister Sawicki.
Celem spotkania było określenie zaangażowania się poszczególnych instytucji oraz wypracowanie formuły współpracy przy realizacji powyższego przedsięwzięcia. W organizację i koordynację działań miałyby zostać włączone, oprócz resortów rolnictwa i sportu oraz spółki PL 2012, również urzędy wspomnianych miast i urzędy marszałkowskie województw: mazowieckiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego, pomorskiego, małopolskiego i zachodniopomorskiego.
Pomysł promocji polskiej żywności to przede wszystkim dwa działania. Pierwsze z nich to organizacja targów lub pikników, gdzie polscy producenci sprzedawaliby wytwarzane przez siebie tradycyjne, polskie produkty. Natomiast drugie działanie to wypromowanie nowego produktu – usługi gastronomicznej, jaką byłoby typowo polskie śniadanie. Mogłoby ono zostać wpisane do menu hoteli i restauracji, które odwiedzać będą piłkarze, kibice i inni turyści przyjeżdżający do Polski, nie tylko przy okazji turnieju piłki nożnej UEFA EURO 2012. – Chcemy wyjść z ofertą kulinarną także poza strefy kibica oraz dać możliwość zapoznania się z nią szerszej opinii publicznej za pośrednictwem mediów – zaznaczył minister rolnictwa.
Uczestnicy spotkania zgodnie przyznali, że w celu precyzyjnej realizacji zaplanowanych działań potrzebna jest współpraca wymienionych instytucji, a także zainteresowanie ze strony producentów żywności wysokiej jakości, producentów produktów tradycyjnych, ekologicznych czy posiadających znak Poznaj Dobrą Żywność.
W dyskusję włączyli się również przedstawiciele poszczególnych regionów, prezentując swoje pomysły dotyczące promocji specjałów polskiej, tradycyjnej kuchni.
9584462
1