Powołanie komisji zarządzających funduszy promocji produktów rolno – spożywczych
25 stycznia 2010
W ministerstwie odbyło się w czwartek spotkanie, podczas którego Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi powołał członków komisji zarządzających funduszy promocji produktów rolno – spożywczych, wyłonionych w trybie naboru uzupełniającego.
W skład komisji zarządzających wchodzą przedstawiciele poszczególnych branż tj. po 4 przedstawicieli producentów i 4 przetwórców oraz po 1 przedstawicielu izb rolniczych.
Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r., o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. Nr 97, poz. 799) głównym celem funduszy promocji jest wspieranie marketingu, wzrostu spożycia i promocji produktów rolno – spożywczych. Ustawa jest odpowiedzią na postulaty branż, których reprezentanci wystąpili do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z wnioskiem o podjęcie działań mających na celu stworzenie mechanizmu zapewniającego skuteczną promocję branżową, której celem byłby wzrost sprzedaży polskich produktów rolnych, a w konsekwencji zdobycie trwałych rynków zbytu, poprawa jakości produkowanych wyrobów oraz integracja branżowa. Na podstawie ww. ustawy stworzono następujące fundusze: Fundusz Promocji Mleka, Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, Fundusz Promocji Mięsa Wołowego, Fundusz Promocji Mięsa Końskiego, Fundusz Promocji Mięsa Owczego, Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, Fundusz Promocji Owoców i Warzyw, Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego oraz Fundusz Promocji Ryb.
Po I kwartale funkcjonowania funduszy promocji, ustawa pozwoliła na zgromadzenie około 11 500 000 PLN.