Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Potrzeba ponad 6 tys. urzędników ds. europejskich

16 grudnia 2003

Ok. 6,6 tys. urzędników do spraw europejskich należy zatrudnić w polskiej administracji publicznej - wynika z informacji Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej dotyczących przygotowanie polskiej administracji do członkostwa oraz rekrutacji polskich obywateli do pracy w instytucjach UE.

Informacjami UKIE zajmowała się sejmowa komisja europejska. Posłowie zarzucają polityce rządowej w sprawie kadr europejskich brak jednolitej koncepcji w kwestii zatrudnienia brakujących urzędników, jak i np. skoordynowania i monitoringu procesu szkoleń. Jak powiedział szef komisji Józef Oleksy - z dostarczonych materiałów wynika, że na 350 tys. zatrudnionych w Polsce urzędników, 11 tys. jest zaangażowanych w przygotowanie naszego kraju do integracji, z czego 8 tys. jest zatrudnionych w urzędach centralnych. Polska administracja powinna zatrudnić jeszcze ok. 6600 tzw. urzędników europejskich, czyli znających się na problematyce Unii i znających języki obce.

Oleksy zaznaczył, że część terminów wymieniona w materiałach UKIE już nie została dotrzymana (np. termin opracowania zasad narodowych ekspertów do pracy w instytucjach UE, czy standardowych wymagań stawianych kadrom europejskim).


POWIĄZANE

Klienci Poczty Polskiej mogą skorzystać z nowej usługi dotyczącej przesyłek reje...

Oficjalnie zostało potwierdzone, że Rada Nadzorcza Krajowej Grupy Spożywczej w d...

Krajowa Rada Izb Rolniczych informuje, że jest organizatorem wypoczynku letniego...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę