W produkcji żywności jesteśmy najlepszymi specjalistami w Europie i na świecie. W Polsce każdy produkt ma zapach i smak. A to dlatego, że surowce produkowane są w dużym stopniu metodami tradycyjnymi. A te tradycyjne surowce są przetwarzane w najnowocześniejszych zakładach przetwórczych – powiedział w poniedziałek w Seulu minister Marek Sawicki i dodał, że wdrożone w Polsce europejskie procedury, a także najnowsze technologie przetwórcze gwarantują bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość polskich produktów spożywczych.
Minister uczestniczył dziś w polsko-koreańskim seminarium poświęconym polskiej żywności zorganizowanym w Seulu, w Korei Południowej.
Minister zaznaczył, że Polska jest czwartym partnerem gospodarczym Korei w UE i jesteśmy zainteresowani zwiększeniem eksportu żywności na rynek koreański.
W 2011 wartość eksportu żywności do o Korei wyniosła ponad 43 mln euro. chciałbym, aby w ciągu najbliższych trzech lat Polska stała się pierwszym partnerem Korei pod względem importu żywności, a eksport wzrósł na tyle, by polskie produkty były rozpoznawalne na koreańskim rynku – podkreślił szef resortu rolnictwa.
Obecnie pozwolenie na eksport swoich produktów na ten rynek ma 26 zakładów mięsnych, a kolejne już ubiegają się o taką zgodę.
Polska żywność promowana jest na koreańskim rynku od dwóch lat. Polska eksportuje do Korei głównie mięso wieprzowe. Minister Sawicki zaznaczył , że spodziewamy się wzrostu sprzedaży na tym rynku także produktów mleczarskich: serów twardych, twarogowych, dobrej jakości jogurtów, a także owoców i warzyw .
Korea jest jednym z głównych partnerów handlowych Polski w Azji. Współpraca z tym krajem dynamicznie rozwija się . W 2011 r. obroty żywnością w stosunku do 2010 r. wzrosły czterokrotnie.
Dzisiejsze seminarium poprzedza rozpoczynające się jutro w Seulu międzynarodowe targi Seoul Food & Hotel 2012. udział w nich bierze26 polskich firm spożywczych. Seoul Food & Hotel to najstarsza impreza targowa w Korei, a zarazem najważniejsze międzynarodowe targi żywności w Azji Południowo-Wschodniej. Są one skierowane przede wszystkim do importerów i dystrybutorów żywności, detalistów, hurtowników, hotelarzy i restauratorów, a także producentów żywności. Powierzchnia targów wynosi 53,541m2. Targom towarzyszy wiele dodatkowych wydarzeń m.in. spotkania marketingowe z potencjalnymi koreańskimi importerami i dystrybutorami żywności.
8959498
1