Według nowego towarzystwa ubezpieczeniowego Link 4 ubezpieczenie komunikacyjne aż dla 80% ubezpieczonych mogą być o 15% niższe od proponowanych obecnie na polskim rynku.
Towarzystwo Ubezpieczeniowe Link 4, które wystartuje ze swoimi produktami w połowie pierwszego kwartału 2003 roku, planuje sprzedać w przyszłym roku 50 tysięcy polis i osiągnąć około 30 milionów zł przypisu składki. Link 4 będzie sprzedawać standardowe ubezpieczenia komunikacyjne w nowej formie – przez telefon, a później przez Internet. W ten sposób chce uniknąć kosztów akwizycji i wydatków związanych z utrzymaniem terenowych oddziałów. By ubezpieczyć auto lub kierowcę wystarczy zadzwonić do call center. Również szkody będzie można zgłaszać telefonicznie.
Link 4 planuje zdobyć w ciągu dwóch-trzech lat 5% rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Po czterech latach ma zamiar osiągnąć dodatni wynik finansowy. Będzie to pierwsze towarzystwo ubezpieczeniowe oferujące polisy w systemie direct czyli bez pośrednictwa agentów czy terenowych oddziałów sprzedaży. System ten znakomicie przyjął się w Wielkiej Brytanii, Holandii i Izraelu. Bez spektakularnych sukcesów funkcjonuje we Francji i w Belgii.
Założycielami spółki sprzedającej ubezpieczenia komunikacyjne przez telefon są: holenderska instytucja finansowa Global Direct Insurance Investement BV oraz izraelska Direct Insurance Financial Inwestments Ltd.