Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Sezon piwny pod znakiem etycznej reklamy

21 sierpnia 2015
Instytut Monitorowania Mediów opublikował kolejny raport analizujący zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy. Przeanalizowano w nim wszystkie nowe przekazy reklamowe wyemitowane na zlecenie członków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie w II kwartale 2015 r. Jak podkreślono, żadna ze 151 reklam piwa, które pojawiły się w mediach w okresie 1 kwietnia - 30 czerwca, nie naruszyła zasad Kodeksu Etyki Reklamy.

Stabilnie w sezonie

Raport przygotowany przez IMM wskazuje, że w II kwartale 2015 r. we wszystkich środkach przekazu pojawiło się łącznie 151 nowych reklam piwa, w tym 12 reklam prasowych, 22 internetowe, 72 telewizyjne, 1 radiowa oraz 44 outdoorowe. W porównaniu z I kwartałem 2015 r., między kwietniem a czerwcem liczba telewizyjnych reklam piwa niemal się podwoiła. Jednocześnie o blisko połowę zmalała liczba reklam internetowych. Reklamy piwa rzadziej gościły również na łamach prasy.  

Ze statystyk zawartych w raporcie wynika, że przełom wiosny i lata, na który przypada początek sezonu piwnego, nie skłonił piwowarów do emisji zwiększonej liczby reklam we wszystkich środkach przekazu, jak miało to miejsce w poprzednich latach. Rezultaty aktywności reklamowej branży w II kwartale zdecydowanie bliższe były tym z pierwszych trzech miesięcy roku, gdy w mediach pojawiło się łącznie 148 nowych reklam piwa, niż wynikom odnotowanym w analogicznym okresie 2014 r.

Reklama etyczna w stu procentach

Czternasta edycja raportu IMM po raz kolejny pokazała, że piwowarzy reklamują się etycznie. Tradycyjnie już wszystkie przekazy reklamowe uwzględnione w raporcie zostały poddane analizie pod kątem ich zgodności z zapisami Kodeksu Etyki Reklamy. W stosunku do żadnego z nich nie zostały zgłoszone skargi konsumenckie. Co więcej, materiały promocyjne firm zrzeszonych w Związku Browary Polskie opatrzone zostały znakami „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”.

Samoregulacja przemysłu piwowarskiego

Komunikacja marketingowa browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska) podlega zasadom samoregulacji w ramach tzw. siedmiu standardów etycznej reklamy, wypracowanych przez Komisję Europejską i Europejskie Zrzeszenie Standardów Reklamowych (EASA). Monitorowanie reklam  przez niezależny podmiot jest jednym z tych standardów. Zostało ono złożone przez ZPPP do Komisji Europejskiej jako zobowiązanie, niezależnie od systemu skarg konsumenckich. Podobnie znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”, umieszczane na opakowaniach i w spotach reklamowych piwa, są dobrowolną inicjatywą branży.

POWIĄZANE

Rolnictwo 4.0 – nie ma konieczności dwukierunkowej wymiany danych w robotach! Za...

Rada Europy uzgadnia pakiet "VAT w erze cyfrowej" Rada osiągnęła dziś porozumien...

Fundusz odbudowy i zwiększania odporności Rada Europy zatwierdza zmienione plany...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę