Wielkopolska Wytwórnia Żywności Profi, producent pasztetów drobiowych, dań gotowych i zup chce do końca tego roku sprzedać akcje na warszawskim parkiecie.
Środki z publicznej oferty akcji Profi zmierza przeznaczyć głównie na zwiększenie mocy produkcyjnych.
Niewykluczone, że część kapitału spółka wyda również na akwizycję konkurencyjnych podmiotów. – Planujemy przejęcia rodzimych firm, jesteśmy zainteresowani szczególnie kupnem udziałów w sieci delikatesowej – poinformował prezes zarządu Robert Barczyk. Jego zdaniem, istotne znaczenie w strategii działalności spółki będzie również miało uruchomienie zagranicznych przedstawicielstw.
– W przyszłości nie wykluczamy też budowy zakładu produkcyjnego w Rosji – dodał R. Barczyk. Część gotówki ze sprzedaży walorów firma chce przeznaczyć na promocję i marketing oraz zasilenie kapitału obrotowego.
Łącznie ze sprzedaży akcji spółka pozyska kilkadziesiąt milionów złotych. W publicznej subskrypcji firma zaoferuje do 760 tys. akcji serii B oraz 520 tys. walorów serii A.
Coroczne nakłady inwestycyjne Profi sięgają 2 mln dol. W zeszłym roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości prawie 90 mln zł, natomiast zysk netto w tym okresie wyniósł ok. 12 mln zł.
Większość sprzedawanych przez firmę wyrobów trafia na krajowy rynek. Jedynie ok. 5 proc. przychodów pochodzi z eksportu, w tym ok. połowa ze sprzedaży wyrobów na rynek rosyjski.