Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Polskie i tanie

20 września 2004

Prawie dwie trzecie polskich konsumentów woli kupować produkty polskie niż zagraniczne - wynika z badania "Style życia w Polsce", przeprowadzonego przez GfK Polonia.

Dla ponad jednej czwartej Polaków (26 proc.) nie ma większego znaczenia, skąd pochodzi produkt, 12 proc. woli towary zagraniczne. Największy odsetek zwolenników polskich produktów jest wśród osób o dochodach do 1000 złotych oraz osób starszych. Trzy czwarte respondentów w wieku 50-59 lat (75 proc.) oraz 82 proc. powyżej 60 lat deklaruje, że chętniej kupuje rodzime wyroby.

Polacy największą wagę przywiązują do ceny - jest ona podstawowym czynnikiem determinującym wybory przy półce sklepowej. Jakość schodzi tu na dalszy plan. Liczna grupa konsumentów (35 proc.) niezmiennie stara się wybierać produkty najtańsze. Wyniki są podobne od kilku lat.


POWIĄZANE

Rolnictwo 4.0 – nie ma konieczności dwukierunkowej wymiany danych w robotach! Za...

Rada Europy uzgadnia pakiet "VAT w erze cyfrowej" Rada osiągnęła dziś porozumien...

Fundusz odbudowy i zwiększania odporności Rada Europy zatwierdza zmienione plany...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę