PKO BP ocenia, że do końca roku 1 mln jego obecnych klientów skorzysta z nowej platformy elektronicznej PKO Inteligo.
Mimo uruchomienia nowej platformy, liczba kont Inteligo może się zwiększyć w tym roku o 25-35 proc. – poinformował PAP członek zarządu banku Jacek Obłękowski. Chcemy, aby do końca bieżącego roku z bankowości elektronicznej "PKO Inteligo" korzystało 1 mln użytkowników kont tradycyjnych, z czego 20-25 proc. z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – powiedział Obłękowski.
Od 15 listopada 2004 r. ponad 5 mln klientów, którzy posiadają rachunki indywidualne w PKO BP oraz 500 tys. małych i średnich firm korzystających z usług banku, ma możliwość realizacji wszystkich transakcji poprzez sieć internetową.
Wcześniej klienci banku zainteresowani obsługą przez Internet mogli korzystać z konta internetowego Inteligo. Obecnie w ramach programu bankowości elektronicznej PKO Inteligo umożliwiamy dostęp przez Internet i telefon do wszystkich kont z grupy Superkonto i Biznes Partner – powiedział w wywiadzie dla PAP członek zarządu PKO BP Jacek Obłękowski. Dodał, że elementem tego programu jest również konto Inteligo, jako rozwiązanie niszowe, dla klientów, którzy preferują wyłącznie bankowość elektroniczną. Jest to nasz wybór strategiczny – powiedział Obłękowski.
Według niego przez blisko dwa miesiące, jakie upłynęły od uruchomienia bankowości elektronicznej PKO Inteligo liczba klientów, którzy z niej skorzystali, wyniosła prawie 110 tys., z czego blisko 14 proc. stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa.
Liczba kont Inteligo, mimo uruchomienia nowej platformy elektronicznej, może się zwiększyć w tym roku o 25-35 proc. - ocenia Obłękowski. Liczba klientów konta Inteligo wyniosła na koniec 2004 roku 380 tys. i w ciągu minionego roku wzrosła o blisko 65 proc.