Niemiecko-francuskie konsorcjum Toll Collect, producent elektronicznego systemu pobierania opłat autostradowych, przewiduje, że wprowadzenie ich w Niemczech nastąpi z rocznym opóźnieniem - dopiero w trzecim kwartale 2004 roku. Opłaty mają być pobierane wyłącznie od ciężarówek o wadze powyżej 12 ton.
Jeżeli nie pojawią się nowe poważne problemy, stawiam na trzeci kwartał przyszłego roku – powiedział desygnowany na przewodniczącego rady nadzorczej Toll Collect, Peter Mihatsch, w wywiadzie dla najnowszego wydania tygodnika "Der Spiegel". Wdrożenie systemu planowano początkowo na 31 sierpnia tego roku. Ze względu na trudności techniczne - błędy w oprogramowaniu oraz niedostateczną liczbę nadajników - start przesunięto na 2 listopada, jednak i tego terminu nie udało się utrzymać. Do końca bieżącego roku budżet państwa straci z powodu opóźnienia 624 mln euro. Ustawa przewiduje opłaty w wysokości średnio 15 centów za kilometr dla niemieckich i zagranicznych ciężarówek o wadze powyżej 12 ton. Kierowcy mogą dokonywać opłat za pomocą elektronicznego urządzenia zamontowanego w ciężarówce. Możliwe jest także wykupienie biletu w automacie lub opłata za pomocą internetu. Do konsorcjum Toll Collet należą niemieckie firmy DaimlerChrysler i Deutsche Telekom oraz francuski Cofitour. Niemieckie Ministerstwo Komunikacji domaga się od firmy odszkodowania za utracone wpływy do budżetu.