Prawie dwie trzecie Polaków woli kupować rodzime wyroby. Przede wszystkim decyduje o tym cena - wynika z badania "Style życia w Polsce" przeprowadzonego przez GfK Polonia.
Jeśli Polak dostaje 1000 zł pensji lub emerytury, to z pewnością kupuje przede wszystkim produkty "made in Poland". Co trzeci badany uznał produkty z godłem "Teraz Polska" za bardziej atrakcyjne i w sklepie chętniej po nie sięgał. Grupa zwolenników rodzimych wyrobów od lat pozostaje na tym samym poziomie. Dla większości kupujących podstawowym czynnikiem decydującym o wyborze towaru jest cena. Zdaniem konsumentów, poszczególne marki różnią się najczęściej między sobą jedynie ceną, której wysokość nie jest odzwierciedleniem jakości. Natomiast ludzie młodzi najmniej zważają na cenę. Wolą zapłacić więcej, ale kupić dokładnie taki produkt, jaki im odpowiada.
Badanie GfK Polonia pokazało również, że 63 proc. Polaków deklaruje przywiązanie do konkretnych marek. To o 8 proc. więcej w porównaniu z poprzednim badaniem.