Kontem dla młodych Lukas Bank zainauguruje zmianę nazwy na Credit Agricole Bank Polska. Ponadto dzięki planowanym zmianom bank do końca 2014 roku chce dołączyć do grona najlepszych banków uniwersalnych w Polsce
Do końca 2014 r. bank pod nową nazwą chce pozyskać 300 tys. nowych kont, co oznacza przyrost o 30%. Dla osiągnięcia tego celu swoją ofertę skieruje do nowych grup docelowych, w tym osób młodych – m.in. rozpoczynających studia, podejmujących pierwszą pracę. To z myślą o nich będzie promował produkt pod nazwą "1. Konto" jako pierwszy.
- Z badań, które zleciliśmy agencji MilwardBrown wynika, że z bankiem, w którym otworzymy pierwsze w swoim życiu konto chcemy zostać na dłużej. Młodzi ludzie oczekują przede wszystkim przystępnych cen, stabilności banku, a także łatwej dostępności – mówi Philippe Marié, wiceprezes Lukas Banku, szef grupy Crédit Agricole w Polsce. - Wśród wszystkich kont otwieranych w bankach w Polsce, ponad 70% to właśnie pierwsze konta – dodaje.
Zmiana nazwy oraz nowa kampania produktowa obywać się będą w dziesiątą rocznicę zakupu Lukasa przez francuską grupę Credit Agricole. Przemiana ta ma zmienić sposób postrzegania banku przez klientów. Od początku swego istnienia Lukas Bank koncentrował się na kredytach ratalnych i tak też jest rozpoznawalny wśród klientów. Obecnie właściciel chce zmienić kurs w kierunku banku uniwersalnego.
Pierwszy krok to przyjęcie nazwy i logo właściciela. Już w przyszłym tygodniu nowa nazwa, logo i kolory pojawią się we wszystkich oddziałach banku. Zmianie ulegnie także oferta produktowa i usługowa.
- Bank nie będzie pobierał opłat za prowadzenie „1. Konta”, za przelewy internetowe i za kartę debetową. Udostępni też bezpłatnie 3200 bankomatów, bankowość elektroniczną oraz serwis SMS. Dodatkowo bank zaproponuje 500 zł limitu w koncie na start, kredyt na prawo jazdy oraz ubezpieczenie „Bezpieczna Kieszeń” na wypadek utraty kluczy, portfela, karty czy telefonu – wyjaśnia Philippe Marié.
W przyszłym roku odświeżona zostanie oferta pozostałych kont osobistych. Prezes Marié zapowiada także nową strategię dla małych i średnich przedsiębiorstw, w których szczególną grupą będą rolnicy.
Nowości obejmą także karty bankowe. Wszystkie karty kredytowe (poza co-brandowymi) oraz debetowe będą brały udział w programie rabatowym. Łącznie 5 tys. partnerów, co oznacza 10 tys. sklepów.
- Mamy ambicję, by nasz program „Klub rabatowy Banku Credit Agricole” był największym programem tego typu w Polsce. Do współpracy zaprosiliśmy nie tylko sieci ogólnopolskie, ale także silne sklepy lokalne. Założenia programu są bardzo proste – rabaty w sklepach partnerów będą naliczane od razu na kasie – wyjaśnia Marié.
Wiceprezes Philippe Marié nie ukrywa, że zmiany dla banku są kosztowne, zwłaszcza że na polu kredytów ratalnych widoczny jest spadek koniunktury.
– Proces zmiany rozłożyliśmy w czasie, na przykład na przebudowę placówek wewnątrz zgodnie z nowym modelem daliśmy sobie 3 lata. Mamy zamiar być konsekwentni w realizacji naszej strategii – komentuje wiceprezes Lukas Banku.
Straty w przychodach w segmencie kredytów ratalnych bank zamierza zrekompensować w innych obszarach.
– Obserwujemy w ostatnich miesiącach wzrost sprzedaży kredytów gotówkowych. Rozwijamy także bancassurance i produkty strukturyzowane, które będą już w przyszłym roku przynosiły przychody. Mimo inwestycji, które chcemy ponieść dla rozwoju bankowości uniwersalnej, patrzę na wyniki roku 2012 optymistycznie – dodaje Philippe Marié.
W pierwszym półroczu tego roku bank osiągnął skonsolidowany zysk netto w wysokości 64 mln zł, o ok. 50% wyższy niż w całym 2010 roku.
6582042
1