Wielkopolska Wytwórnia Żywności Profi, producent pasztetów drobiowych, dań gotowych i zup, chce do końca tego roku uplasować swoje akcje na warszawskim parkiecie. Spółka złożyła już w lipcu prospekt emisyjny do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.
Środki z publicznej emisji akcji Profi zmierza przeznaczyć głównie na zwiększenie dotychczasowych mocy produkcyjnych, co powinno również zaowocować zdecydowanie silniejszą pozycją firmy w tym segmencie rynku. Niewykluczone, że część kapitału spółka wyda również na program akwizycji konkurencyjnych podmiotów. Do tej pory jednak zarząd nie ujawnił szczegółów dotyczących oferty prognozowanej wielkości środków, jakie zamierza pozyskać z rynku.
Zgodnie jednak z przyjętą strategią rozwoju, coroczne nakłady inwestycyjne Profi sięgają kwoty ok. 2 mln USD. W zeszłym roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości prawie 90 mln zł, natomiast zysk netto w tym okresie wyniósł ok. 12 mln zł. Większość sprzedawanych przez firmę wyrobów trafia na krajowy rynek. Jedynie ok. 5 proc. przychodów pochodzi z eksportu. Wśród głównych odbiorców należy wymienić takie kraje, jak Niemcy, Wielka Brytania, Australia czy też państwa b. Związku Radzieckiego.
Spółka powstała w 1993 r., natomiast w sierpniu 1998 r. zakończona została budowa nowoczesnego zakładu produkcyjnego. Obecnie Profi zatrudnia ok. 300 osób i jest jednym z największych producentów pasztetów drobiowych w Polsce.