Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Jak promować polską gospodarkę za granicą?

3 września 2003

Rząd przyjął program promocji gospodarczej Polski do 2005 roku. Koordynacją rozproszonych dotąd działań różnych resortów i instytucji zajmie się rządowa agencja, która powstanie na bazie Państwowej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Wiceminister gospodarki i rzecznik inwestorów Andrzej Szejna powiedział, że celem programu jest powstrzymanie spadku inwestycji zagranicznych i spowodowanie, by do 2005 roku wpływało do nas rocznie od 6 do 8 miliardów dolarów, a od 2006 roku 10 miliardów dolarów bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

Przy premierze powstanie Rada Promocji Gospodarczej, która ma stworzyć strategię przyciągania inwestorów i wspierania eksportu. Rada będzie też nadzorowała realizację programu.

Rząd przygotowuje także projekt  ustawy o inwestycjach o strategicznym znaczeniu dla gospodarki, czyli takich, które tworzą co najmniej 500 miejsc pracy lub inwestują co najmniej 50 milionów dolarów. Ustawa umożliwi indywidualne traktowanie takich inwestorów – zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Wiceminister Szejna przyznał, że Polska nie wypromowała do tej pory jednolitego, pozytywnie kojarzonego wizerunku. Program ma być gotowy w ciągu dwóch miesięcy.


POWIĄZANE

Rolnictwo 4.0 – nie ma konieczności dwukierunkowej wymiany danych w robotach! Za...

Rada Europy uzgadnia pakiet "VAT w erze cyfrowej" Rada osiągnęła dziś porozumien...

Fundusz odbudowy i zwiększania odporności Rada Europy zatwierdza zmienione plany...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę