Wybierając bank, Polacy przede wszystkim zwracają uwagę na prowizje i opłaty. Istotna jest również jakość świadczonych usług. Przy wyborze banku jednym z najważniejszych elementów są oferowane warunki finansowe, czyli niskie opłaty i prowizje, wysokie oprocentowanie kont i lokat, nisko oprocentowane kredyty - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Wiele osób wskazuje, jako na istotne, jakość świadczonych usług oraz wyspecjalizowaną ofertę dla firm i zamożnych klientów. Znaczącą rolę odgrywa również dostępność, w tym m.in. gęsta sieć placówek. Za najbardziej wiarygodny respondenci uznają PKO BP, na drugim miejscu znalazł się Bank Zachodni WBK, a na trzecim - Pekao SA.
Z kolei pod względem jakości oferowanych usług w czołówce znalazły się Bank Przemysłowo-Handlowy PBK, Lukas Bank oraz Kredyt Bank. Najczęściej wskazywanymi bankami, w których badani najchętniej otworzyliby rachunki, gdyby ich nie mieli, są PKO BP, Pekao SA oraz ING Bank Śląski. - Wiele osób na razie wciąż wybiera ofertę banków tradycyjnych. Zauważalne jest jednak, że coraz więcej klientów interesuje się instytucjami wirtualnymi - twierdzi Adam Czarnecki, wiceprezes ARC. A.MY. Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 23 czerwca - 8 lipca br. Wzięło w nim udział 654 mieszkańców miast w wieku 15 - 65 lat, którzy posiadają rachunki bankowe.