W roku obrotowym 2003 /2004 zysk Horteksu wyniósł 2,46 mln zł. Nastąpił wzrost sprzedaży o ponad 95 mln zł – z 357,5 mln zł do ponad 452,4 mln zł. Akcjonariusze zatwierdzili plany sprzedaży części mrożonkowej.
– Zysk osiągnięty drugi rok z rzędu przy blisko 27-proc. wzroście sprzedaży odzwierciedla pozytywne efekty restrukturyzacji i potwierdza jednocześnie potencjał rozwojowy firmy – mówi Tomasz Kurpisz, prezes zarządu Hortex Holding S.A.
Spółka przekroczyła zaplanowany na ten rok obrotowy poziom sprzedaży. Wymagało to zwiększonych nakładów, m.in. na marketing, a także wyższych kosztów finansowych związanych ze zwiększonym skupem i przerobem. Wzrost sprzedaży został odnotowany w obydwu podstawowych obszarach działalności Horteksu, tj. sokach (w ujęciu ilościowym o 22 proc.) i mrożonkach. Według danych MEMRB udział Horteksu w rynku soków, nektarów i napojów (bez opakowań PET) wzrósł ilościowo z 12 proc. (dane z V-VI. 2003) do 15,7 proc. (V-VI. 2004). Według danych za ostatni podsumowany okres obejmujący lipiec-sierpień br. udział Horteksu w rynku osiągnął już 16,2 proc. Podobnie dynamiczny wzrost sprzedaży Hortex odnotował w odniesieniu do mrożonek. Na rynku polskim wolumen sprzedaży zwiększył się o 20 proc., podczas gdy cały rynek mrożonych owoców, warzyw i dań gotowych na bazie warzyw rósł w tempie kilkuprocentowym. W efekcie według danych MEMRB udziały rynkowe Horteksu w tym segmencie zwiększyły się do 44,8 proc. w okresie VII–VIII 2004. Istotny wpływ miała tu ekspansja eksportowa. Łącznie wolumen eksportu zwiększył się o 31 proc.
Decydujące znaczenie ma kluczowy dla Horteksu rynek rosyjski, gdzie sprzedaż mrożonek detalicznych firmy przekroczyła w zakończonym roku obrotowym 100 mln zł. Hortex rozpoczął poszukiwanie strategicznego inwestora dla tej części swojej działalności, której rozwój wymagać będzie długoterminowych nakładów na inwestycje czy finansowanie szybko rosnącego skupu surowca. Spółka planuje sprzedać dwa zakłady w Rykach i Skierniewicach. Nowy inwestor uzyska licencję na produkcję mrożonek pod marką Hortex. Środki uzyskane z transakcji sprzedaży biznesu mrożonkowego zamierza się przeznaczyć na zmniejszenie obecnego zadłużenia oraz na dalsze inwestycje na rynku soków i napojów, w tym na działania marketingowe.