Polska Izba Gospodarcza Pośredników Finansowych rozpoczęła przyznawanie punktom kasowym pierwszych certyfikatów bezpieczeństwa. Taki certyfikat zapewnia, że pieniądze wpłacone przez klientów za rachunki szybko i bezpiecznie dotrą do adresata oraz gwarantuje przestrzeganie zasad profesjonalizmu przez sprzedawców produktów kredytowych i ubezpieczeniowych.
Od początku maja br. u pierwszych pośredników finansowych prowadzących agencje bankowe oraz w punktach przyjmujących opłaty zawisną certyfikaty Polskiej Izby Gospodarczej Pośredników Finansowych.
- Podstawowym zadaniem naszej Izby jest uregulowanie rynku pośrednictwa finansowego. Chcemy, aby każdy podmiot gospodarczy prowadzący działalność gospodarczą mógł rozwijać się bez obaw, że jakiś nieuczciwy pośrednik swoimi nieodpowiedzialnymi działaniami podważy zaufanie do całej branży - wyjaśnia Krzysztof Sadowski, prezes PIGPF. - Certyfikat jest znakiem jakości gwarantującym klientom, że ich pieniądze, wpłacone u pośrednika dotrą do odbiorcy.
Certyfikat mogą otrzymać wszystkie osoby prowadzące punkty kasowe, które zadeklarują chęć przystąpienia do Izby oraz spełnią określone standardy. Certyfikowany punkt musi spełniać rygorystyczne warunki w zakresie zabezpieczenia, ubezpieczenia oraz właściwych procedur reklamacyjnych.