Martin & Jacob: Bardzo dobra sprzedaż ciągników rolniczych.
25 czerwca 2009
Sprzedaż nowych ciągników rolniczych – mierzona liczbą rejestracji – w Polsce na koniec maja wyniosła 6894 sztuki. Jest to wzrost o 34,2 proc. w stosunku do ubiegłego roku – podała w komunikacie agencja Martin & Jacob, ekspert rynku rolnego.
Polski rynek ciągników rolniczych, uznawany za papierek lakmusowy kondycji polskiego rolnictwa, ma się bardzo dobrze. Przez pierwsze pięć miesięcy sprzedano o 1750 sztuk (+34,2 proc.) ciągników więcej w stosunku do analogicznego okresu 2008 roku. Od stycznia do marca sprzedaż nowych ciągników rolniczych rosła bardzo dynamicznie i była wyższa od ubiegłorocznej aż o 76,5 proc.
W kwietniu i maju ten wzrost sprzedaży został jednak wyhamowany.
„Za tak dobrą sytuacje na polskim rynku ciągników rolniczych odpowiada między innymi dobra praca Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, która jest odpowiedzialna za przyznawanie pomocy finansowej w zakresie programu dotyczącego modernizacji gospodarstw rolnych. Rolnicy, po wielu miesiącach oczekiwania, podpisali umowy z Agencją i spieszyli z zakupem ciągnika aby zdążyć jeszcze przed rozpoczęciem nowego sezonu w polu. Mogli być pewni tego, że otrzymają od 40 do 60 proc. refundacji kosztów kwalifikowanych.” – mówi Mariusz Chrobot, dyrektor projektu AgriTrac – monitoringu sprzedaży ciągników rolniczych.
Najczęściej wybieraną marką przez polskich rolników jest NEW HOLLAND, która na koniec maja odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 138,47 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Bardzo dobrze sprzedaje się również dotychczasowy, wieloletni lider – czeski ZETOR. Najbardziej znana rodzima marka URSUS wybierana jest przez co dwudziestego rolnika.