W ramach konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo!” dwudziestu sędziów wybrało najlepsze w tym roku piwa piwowarów domowych. Na ich podstawie rzemieślniczy Browar PINTA opracuje receptury na cztery piwa, które – według planu – od maja do września znajdą się w szerokiej dystrybucji sieci sklepów Lidl Polska.
Konkurs dla piwowarów domowych „Niech Świat Pozna Twoje Piwo!” jest wspólną inicjatywą Browaru PINTA i Lidl Polska. Jest to jeden z największych tego rodzaju konkursów w Polsce i w Europie. W poprzednich dwóch edycjach piwowarzy domowi zgłosili niemal tysiąc piw w dziesięciu różnych stylach. W tym roku 141 piwowarów domowych zgłosiło 212 piw w czterech, zadanych im wcześniej stylach.
Najwięcej zgłoszeń (62) napłynęło w stylu Cold IPA. W opinii jurorów najlepszym z nich było piwo uwarzone przez Dariusza Grabowskiego z Henrykowa. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Tomasz Korczak z Żywca, a trzecie Daniel Nowicki z Poznania.
Drugą najmocniej obsadzoną kategorią była Single Hop West Coast Double IPA, w której piwowarzy domowi nadesłali 52 piwa. Tu najlepszy okazał się Marcin Jochimczyk z Warszawy. Drugi był Grzegorz Czesnakowicz z Poznania, a trzeci Fabian Wojciech z Dębińca.
Trzecie miejsce pod względem liczby zgłoszeń ex aequo zajęły piwa w stylach Dortmunder i Gose with Polish fruits (po 49 zgłoszonych piw). W kategorii Dortmunder wygrał Daniel Bąkowski z Radomii, wyprzedzając drugiego Kacpra Myślińskiego z Krakowa i trzeciego Rafała Stróżynę z Kołobrzegu.
Najlepsze Gose z polskimi owocami uwarzył Daniel Bąkowski z Radomia, który wzbogacił je pigwowcem. Na drugim miejscu znaleźli się Piotr i Tomasz Osińscy z Olsztyna, którzy do swojego Gose dodali poziomki. Trzeci był Dawid Pietkiewicz z Siechnic, który połączył Gose z truskawkami. Co ciekawe najpopularniejszym polskim owocem wybieranym przez piwowarów domowych okazały się wiśnie i maliny. Jednak w sumie piwowarzy wykazali się dużą różnorodnością, bo w 49 piwach użyli 18 różnych owoców.
Najlepsze piwa domowe w każdej z kategorii sukcesywnie będą pojawiać się w sklepach Lidl Polska w okresie od maja do września tego roku w ramach serii Zwycięskie 2023. Autorzy ich receptur dodatkowo zdobyli nagrodę pieniężną w wysokości 2000 zł netto.
Piwowarzy z drugich miejsc otrzymali bon o wartości 500 zł na zakupy piwowarskie w sklepie Browamator.pl, a z trzecich – taki sam bon o wartości 250 zł. Wszyscy piwowarzy domowi, którzy znaleźli się na podium, dostali też dyplomy i zestawy gadżetów z Browaru PINTA.
Dodatkową korzyścią dla wszystkich 141 uczestników tegorocznego konkursu są kopie metryczek sędziowskich z oceną zgłoszonych przez nich piw.
Szczegółowe wyniki konkursu znajdują się na stronie www.browarpinta.pl/konkurs.
Na zdjęciu: Jurorzy konkursu PINTY i Lidla z edycji 2023.