MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Zrównoważony rozwój to także promowanie równości płci

8 marca 2023
Zrównoważony rozwój to także promowanie równości płci
Różnice w wynagrodzeniach, nieodpłatna praca opiekuńcza, problemy z awansami i rażąco mały odsetek kobiet na stanowiskach CEO. Te fakty zasmucają. Równość płci to nadal odległa przyszłość, a nierównowaga na rynku pracy to także problem dla… naszego środowiska. Dlaczego? Bo to właśnie kobiecy głos jest najczęściej zabierany w tym zakresie. Warto przypomnieć, że kobiety stanowią 37% ogólnej siły roboczej na świecie, a zaledwie 18% pełni funkcje liderskie[footnoteRef:2], co w kontekście ich silnego wpływu na kwestie związane ze środowiskiem jest kluczowym czynnikiem do zmiany. Firmy dążące do równości, którym bliskie jest dobro otaczającego świata, stoją więc przed wyzwaniem promowania kobiet. 

Too Good To Go, firma wpływu społecznego zajmująca się zapobieganiem marnowania żywności, globalnie zobowiązała się do zwiększenia odsetka kobiet na najwyższych stanowiskach kierowniczych z 38% do 50% do końca 2025 roku. W Polsce ten cel udało się osiągnąć przed wyznaczonym terminem, a najwyższe lokalne stanowisko piastuje Anna Kurnatowska, Country Director. Globalną CEO jest Mette Lykke, która wcześniej współtworzyła Endomondo.
 
to go to go
 
 “W Too Good To Go wierzymy, że równość płci jest nie tylko gwarantem sukcesu ekonomicznego firmy, ale także fundamentem działań na rzecz klimatu. Tylko razem – na równych zasadach, z równymi prawami i równym wsparciem – możemy osiągnąć pozytywny wpływ na nasze środowisko. Właśnie dlatego jesteśmy zaangażowani w tworzenie zróżnicowanego, sprawiedliwego i inkluzywnego miejsca pracy, w którym każdy ma równe szanse” - mówi Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go w Polsce.
 
Obecnie 53,3% pracowników Too Good To Go na całym świecie to kobiety. Płeć żeńska stanowi też 54,5% średniej i wyższej kadry kierowniczej.
 
***
 
Too Good To Go zrzesza użytkowników w działaniach na rzecz ograniczenia marnowania żywności, łącząc klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie. Aplikacja wystartowała w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 49,6 milionów użytkowników w 17 krajach. Wśród partnerów Too Good To Go w Polsce są m.in.: Carrefour, Lindt, Starbucks, Costa, Bakalland, Gastromall, Pizza Hut, A. Blikle, North Fish, Massolit, Natura Cold Press, MOD Donuts i wiele innych.
Misją Too Good To Go jest inspirowanie społeczeństwa i udostępnienie narzędzi do działań przeciwko marnowaniu jedzenia, by wywrzeć wpływ na czterech płaszczyznach: Gospodarstw domowych, Przedsiębiorstw, Edukacji i Polityki. Too Good To Go należy do grona B Corp, społeczności około 2600 certyfikowanych firm z różnych branż, stawiających pozytywny wpływ na świat ponad zyski. W tym gronie znajdują się takie znane marki jak Patagonia, Ben & Jerry’s czy Alpro. Obecnie certyfikat B Corp posiada tylko 500 firm w Europie.
Dowiedz się więcej na:
www.toogoodtogo.pl lub odwiedź social media.

oprac. redakcja ppr.pl


POWIĄZANE

Ten spór wciąż rozpala emocje Polacy uwielbiają święta, ale równie mocno kochają...

W dzisiejszym świecie innowacje technologiczne są na porządku dziennym. Każdego ...

‘Dlaczego chcesz się przebranżowić?’, to najnowszy konkurs przygotowany przez po...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę