Mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19, Grupa MLEKOVITA zakończyła III kwartał 2020 r. ze znakomitymi wynikami finansowymi. Zakładane na ten okres cele zostały znacznie przekroczone. Dynamiczny rozwój firmy, możliwy m.in. dzięki dokonywanym inwestycjom, oraz rosnący eksport wciąż umacniają MLEKOVITĘ na pozycji lidera sektora mleczarskiego w Europie Środkowo-Wschodniej.
Przychody firmy za trzy kwartały tego roku wyniosły ponad 4 mld zł. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku sprzedaż wzrosła o ok. 10%. Tak dobry wynik został osiągnięty m.in. dzięki eksportowi, którego wartość przekroczyła 1 mld zł, co oznacza wzrost sprzedaży eksportowej o 33% (porównując 9 miesięcy 2020 z tym samym okresem 2019 r.). Na eksport kierowanych jest 35% wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów, które są eksportowane do 167 krajów na świecie. Poza granice Polski codziennie wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa MLEKOVITA jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.
– Wyniki, które MLEKOVITA wypracowała przez trzy kwartały tego roku, po raz kolejny potwierdzają, że przyjęta strategia rozwoju jest skuteczna. Na znakomite rezultaty składają się codzienna ciężka praca 15 tys. rolników dostarczających mleko i 5 tys. pracowników naszych 20 zakładów, najwyższa jakość oferowanych produktów oraz dobre zarządzanie. Już dzisiaj szacujemy, że mimo wyjątkowych wyzwań, na koniec roku osiągniemy kolejny rekord przychodów. Jesteśmy tego coraz bliżsi – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.
Nieodłącznym elementem rozwoju są inwestycje, dzięki którym MLEKOVITA może rozszerzać asortyment nie tylko o nowe warianty topowych produktów, ale także wprowadzać zupełnie nowe wyroby, dotąd nieprodukowane w Polsce. Strategia Grupy zakłada, że na koniec roku ich łączna wartość wyniesie 100 mln zł. Największą z nich jest trwająca w centrali w Wysokiem Mazowieckiem budowa mroźni wraz z magazynami o powierzchni 8 tys. m2 oraz niezbędną infrastrukturą, warta 40 mln zł. W oddziale w Pilicy firma jako pierwsza w Polsce uruchomiła linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych w dwóch brandach produktowych „MiaMu” i „Tereska” o wartości 4 mln zł. Natomiast w zakładzie w Świeciu powstała linia do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku o wartości 1,5 mln zł.
Firma inwestuje nie tylko w rozbudowę zakładów i linii produkcyjnych, ale także w CSR i ochronę środowiska. Grupa MLEKOVITA poczyniła szereg inwestycji prośrodowiskowych, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, wybudowała elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu. Ważne jest także ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego. Pozwoli to MLEKOVICIE zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.
Nie tylko inwestycje MLEKOVITY są w tym roku rekordowe. Od stycznia do września 2020 r. MLEKOVITA przekroczyła poziom 1,7 mld litrów skupionego mleka.
– Jako duma polskiej gospodarki stale podnosimy sobie poprzeczkę. Dzięki wszystkim prowadzonym inwestycjom oraz najwyższej jakości produktom możemy wychodzić naprzeciw ciągle zwiększającym się oczekiwaniom konsumentów, nie tylko w Polsce, ale i na świecie – podkreśla Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.
Newseria Biznes