Arab News donosi, że firmy oferujące zdrową żywność on-line na Bliskim Wschodzie zyskują coraz wyższe przychody finansowe. Przykładem jest firma Koita Foods, produkująca nabiał i napoje roślinne, która odnotowała w 2020 r. 350% wzrost sprzedaży online, ponieważ konsumenci pracujący w domu podczas pandemii koronawirusa (COVID-19) preferują handel elektroniczny i zdrowszą dietę.
Dane firmy pokazują, że w pierwszej połowie 2020 r. całkowita sprzedaż w Arabii Saudyjskiej wzrosła o 111% rok do roku, przy 150% wzroście popytu na napoje roślinne i 140% wzroście sprzedaży produktów bezlaktozowych.
Ostatnio w Arabii Saudyjskiej pojawił się ogromny popyt na produkty organiczne, bez laktozy i wyroby bezmleczne, a sprzedaż wzrosła o około 31% konkluduje portal.
– Ludzie szukają witaminy D, zwłaszcza jeśli chodzi o odporność. Odporność jest teraz modnym hasłem związanym z koronawirusem – powiedział Mustafa Koita, założyciel i Dyrektor Generalny firmy.
Firma przeprowadziła szeroko zakrojone badania rynku przed wprowadzeniem na rynek swoich produktów o tej samej nazwie. Za pośrednictwem mediów społecznościowych przeprowadziła wywiady z tysiącami matek w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Jordanii i Singapurze, aby dowiedzieć się, czego szukają w ekologicznym mleku. Potem zdecydowano się na produkcję z mleka pochodzącego spod Turynu, gdzie dba się o dobrą paszę, animal welfare, staranną pasteryzację i pakowanie.
Forum Mleczarskie