11 maja o godz. 10 rozpoczną się XXIII Międzynarodowe Targi STACJA PALIW. Potrwają do 13 maja. Jak co roku w hali EXPO XXI (Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14) dostawcy produktów i usług zaprezentują najnowsze rozwiązania dla biznesu oraz produkty konsumenckie. Drugiego dnia odbędzie się forum dyskusyjne poświęcone bezpieczeństwu energetycznemu Polski i warunkom zachowania konkurencyjności naszej gospodarki na arenie międzynarodowej.
W tegorocznej edycji Targów, organizowanych tradycyjnie w Warszawie przez Polską Izbę Paliw Płynnych, jak co roku wezmą udział przedstawiciele szeregu branż związanych z sektorem paliwowym i handlem detalicznym. Wśród wystawców znajdują się przede wszystkim firmy z ofertą infrastrukturalną, obejmującą m.in. budowę, serwis, wyposażenie stacji paliw (tak paliw tradycyjnych, jak i alternatywnych: LPG/CNG/LNG). Swoje oferty finansowania inwestycji przedstawią m.in.: ING Bank Śląski czy CITY Handlowy. Nie zabraknie producentów i dystrybutorów: myjni (Miasteczko Myjni), środków czystości i autokosmetyków, firm związanych z reklamą, wystrojem, identyfikacja wizualną, dostawców rozwiązań w dziedzinie płatności bezgotówkowych, ale także oferty edukacyjnej (m.in. fundacje: Jednym Śladem – promująca bezpieczną jazdę motocyklem; czy Green Fuel – paliwa metanowe: CNG/LNG).
Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 2016 to od 23 już lat obowiązkowy punkt w kalendarzu firm branży TSL (transport-spedycja-logistyka): przedsiębiorstw transportowych i flotowych, ale również producentów cystern, oprogramowania, laboratoriów jakości paliw itd. Pracownicy tych ostatnich przedstawią ofertę dla stacji, a każdemu zainteresowanemu wyjaśnią od podstaw, jakie mamy paliwa i od czego zależy ich jakość.
Uzupełnieniem oferty sprzedażowej są systemy franczyzowe. Zważywszy że współczesna stacja to jednak również szereg usług dodatkowych, mówimy nie tylko o najbardziej dynamicznych koncernach paliwowych, jak: Lotos, Shell, Moya, Total, BP, ale również: motoryzacyjnych (m.in.: DAF, Mercedes), sieci warsztatowych, sklepów specjalizowanych (jak Grene – z zaopatrzeniem rolniczym), gastronomicznych (m.in.: Subway, Grupa Kościuszko, Przedsiębiorstwo Produkcji Lodów KORAL) czy hotelarskich.
STACJA PALIW 2016 to również bogata oferta merytoryczna imprez towarzyszących. Oprócz spotkań na stoiskach firmowych odwiedzający tradycyjnie jak co roku mają do wyboru szereg prelekcji, szkoleń i warsztatów w ramach Akademii Przedsiębiorcy, które mają swą kontynuację w całorocznej pracy Izby. Podczas trzech dni Targów zaproszeni przez Izbę eksperci poruszą tematy związane z bieżącym prowadzeniem biznesu w sektorze MŚP oraz m.in. bezpieczeństwem w transporcie czy eksploatacją urządzeń w życiu codziennym.
W Strefie Ekspertów każdy będzie miał możliwość uzyskania porad od specjalistów z dziedzin prawa, finansów, bankowości, funduszy unijnych, a także ekspertów nie tylko branży energetycznej. W strefie B2B spotkają się osoby decydujące o zakupach na stacjach, kadra menadżerska, przedstawiciele urzędów centralnych i administracji.
Targi Polskiej Izby Paliw Płynnych to nie tylko spotkanie branży MŚP, lecz także kwestia tak bardzo ważnego w dzisiejszej sytuacji globalnej bezpieczeństwa energetycznego kraju. To przecież od kondycji naszej branży, infrastruktury krytycznej: transportu (w tym logistyki paliwowej), komunikacji, jako najwrażliwszych elementów funkcjonowania każdego państwa zależy przecież ogólny stan gospodarki – o tym wszystkim będzie mowa na Forum dyskusyjnym „Rynek paliw w Polsce 2016. Wybrane zagadnienia” z udziałem przedstawiciele administracji państwowej, urzędów oraz przedsiębiorstw sektora paliwowego.
Godnym polecenia jest Konkurs Produkt Roku 2016, który wyróżnia najlepsze produkty i usługi dla branży. Podczas XXIII Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2016 ogłoszone będą również wyniki kolejnej edycji organizowanego przez Polską Izbę Paliw Płynnych Konkursu ZŁOTA STACJA 2016, promującego najlepsze standardy branży i markę niezależnych stacji paliwowych.
Więcej o Targach STACJA PALIW 2016 na www.targi.paliwa.pl
Polska Izba Paliw Płynnych