O nowej, niestandardowej kampanii promocyjnej mleka Łaciate opowiada Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL.
1 października w warszawskiej stacji Metro Centrum pojawiły się kolosalne kartony mleka Łaciate. Czy to kolejna odsłona trwającej od września kampanii reklamowej „Białe po mamie, zdrowe po byku”?
W sobotę, 1 października rozpoczęliśmy miesięczną kampanię uzupełniająca tę telewizyjną, internetową i bilboardową. Na stacji Metro Centrum stanęły słupy w postaci kartonów mleka Łaciate 3,2 %. To chyba rzeczywiście największe kartony świata – mają prawie 3 metry wysokości. Ale to nie koniec. Od 10 października Łaciate wyjdzie do ludzi i będzie tak wychodzić do 4 listopada.
Co to konkretnie oznacza?
Chcemy bezpośrednio dotrzeć do konsumenta. Poza standardową reklamą w TV, Internecie czy outdorze odpowiadamy na oczekiwania naszych klientów, którzy markę Łaciate kojarzą nie tylko z wybornymi produktami mleczarskim ale również z nietypowym przekazem marketingowym. Nasz projekt składa się z kilku elementów. Zaplanowaliśmy obecność w warszawskim metrze również na nośnikach elektronicznych, gdzie będzie emitowana znana już reklama „Białe po mamie, zdrowe po byku”.
Jak już wspominałam na stacji Metro Centrum stanęły Łaciate kartony XXL. A co najważniejsze - przygotowaliśmy limitowaną edycję mleka Łaciate 3,2 % w kartonikach 200 ml ze słomką. To idealna porcja zdrowej energii lub 2 dawki naturalnego dopełnienia porannej kawy. W 11 dużych miastach Polski rozdamy 68 tysięcy litrów mleka Łaciate rozlanego w 340 tysięcy wyjątkowych kartoników. Hostessy ubrane w Łaciate stroje, wyposażone w Łaciate akcesoria będą obdarowywać przechodniów kartonem pełnym Łaciatej, mlecznej energii.
Które to miasta i kiedy, gdzie będzie można dostać taki mleczny prezent?
Zaczynamy od Warszawy, Katowic, Szczecina. Na naszej Łaciatej mapie są również: Gdańsk, Kraków, Łódź, Rzeszów, Lublin, Bydgoszcz i Wrocław. O konkretnych miejscach i terminach będziemy na bieżąco, z wyprzedzeniem informować media lokalne danego regionu.
Czy tak duża kampania promocyjna jest potrzebna? Mleko Łaciate wciąż jest najbardziej rozpoznawalną marką mleka, praktycznie co roku zdobywa nagrody branży i konsumentów.
Naszym celem jest dotarcie do różnych grup konsumenckich w tym też tych, którzy zapomnieli o dobroczynnych właściwościach mleka. Nie przypadkowo zaczynamy w październiku i celowo w dużych miastach. W mniejszych aglomeracjach, na wsiach mleko wciąż jest jednym z podstawowych elementów codziennego menu rodzin. W terminach, o których będziemy informować na bieżąco, kartoniki mleka będą rozdawane w miejscach najbardziej uczęszczanych. Każdorazowo będziemy zaczynać od rana przypominając w ten sposób, że szklanka mleka to idealny początek każdego dnia. Wyszliśmy do większych miast , które jesienią wypełniają się studentami. To jedna z ciężej pracujących grup. Młodzi ludzie dziś nie tylko się uczą ale i zarabiają. To duży wysiłek dla potrzebujących energii młodych organizmów. SM MLEKPOL to firma, której zależy na propagowaniu zdrowego odżywiania. Mimo nowoczesnej produkcji nadal jesteśmy tradycjonalistami tzn. bazujemy na naturalnym surowcu i sprawdzonych regionalnych recepturach. Naszym „wyjściem” do ludzi chcielibyśmy przypomnieć, że mleko to naturalna energia, komplet witamin, aminokwasów i lekko strawnego tłuszczu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju. Nie warto ulegać modom i zgubnym w perspektywie trendom żywieniowym.
Łaciate ma już 21 lat. Od ponad dwóch dekad reklamy tej marki SM MLEKPOL cieszą się sympatią konsumentów. Czy obecna kampania jest pierwszą tak dużą i tak niestandardową?
To pierwsza kampania tego typu choć Łaciate zawsze było nietypowe. Nie boimy się działań niestandardowych. Mieliśmy już transmisje live z obory, w której mieszkała nasza Łaciata producentka mleka, były też akcje skierowane do dzieci, które miały okazję poznać świat gospodarstwa mlecznego przy pomocy zabawek i gier. Tym razem docieramy bezpośrednie do konsumenta. Wierzmy, że każdy dobry dzień zaczyna się szklanką mleka Łaciate.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O marce ŁACIATE
Najbardziej rozpoznawana marka mleka w Polsce. Najczęściej nagradzana wśród produktów mleczarskich. Łaciate powstało w 1995 r. i od razu zyskało uznanie konsumentów. Jest pierwszym mlekiem UHT w Polsce – do dziś wiedzie prym w tej kategorii. Mleko Łaciate UHT można nabyć w innowacyjnym opakowaniu kartonowym typu EDGE. Dzięki procesowi technologicznemu oraz aseptycznym opakowaniom jest produktem o przedłużonej przydatności do spożycia. Dostępne jest w trzech pojemnościach: 0,5L, 1L, 1,5L oraz czterech zawartościach tłuszczu: 0,0%, 0,5%, 2,0%, 3,2%. Mleko Łaciate można kupić także w poręcznej butelce. Jest to mleko świeże, pasteryzowane o 21 – dniowym terminie przydatności do spożycia. Powstało także specjalne, uwzględniające potrzeby młodych organizmów- mleko Łaciate Junior o zawartości 3,8% tłuszczu. Jest to innowacyjny produkt dedykowany dzieciom, które w fazie wzrostu mają wyższe zapotrzebowanie na żywność o dużej zawartości energetycznej. Dla wszystkich wielbicieli mleka smakowego Łaciate przygotowało to, o smakach: bananowym, czekoladowym, truskawkowym i waniliowym.
Łaciate to już nie tylko mleko. Łaciate są również wyśmienite śmietanki, serki śmietankowe, naturalne masło oraz najlepszej jakości mix do smarowania. W 2016 roku do rodziny Łaciate dołączyły jogurty owocowe bez laktozy w trzech wariantach smakowych jeżyna - malina, truskawka – czarna porzeczka i ananas - kokos. Produkty Łaciate powstają z najwyższej klasy surowca pochodzącego od krów wypasanych na najczystszych łąkach Polski. Łaciate to synonim naturalności, świeżości i najwyższej jakości.
Marka Łaciate jest laureatem licznych nagród zarównobranżowych jak i konsumenckich. Zdobyła m.in.: złote medale Polagra Food, tytuł Ulubionej Marki Konsumentów, Dobrej Marki, Superbrands 2015/16, Created In Poland Superbrands 2015/16 oraz miano Hit Handlu. W 2016 r. mleko Łaciate 3,2% zdobyło zaszczytne miano Podlaskiej Marki.
W tym samym roku Łaciate Junior otrzymało złoty medal Polagra Food. Nieprzypadkowa jest również kreacja reklamowa marki Łaciate.
Od lat w zabawny, przyjazny sposób do produktów Łaciatych zachęca jego pierwotna producentka czyli łaciate krowa. Twórcy komunikatów reklamowych wykorzystali krowie łaty do oznaczenia produktów marki podkreślając w ten sposób naturalne źródło pochodzenia zarówno mleka Łaciatego jak i pozostałych produktów marki.
O SM MLEKPOL
Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w Grajewie to największy producent mleka i produktów mlecznych w Polsce. Od lat niekwestionowany lider rodzimego mleczarstwa oraz jeden z dwudziestu największych przetwórców mleka w Europie. Jako pierwszy podmiot skupowy w Polsce SM MLEKPOL przekroczyła granicę 1,5 mld litrów skupionego mleka. To blisko 5 milionów litrów mleka dziennie od ponad 11 300 producentów.
Produkty MLEKPOL-u powstają w 12 nowoczesnych i wysoko wyspecjalizowanych zakładach produkcyjnych w : Grajewie, Zambrowie, Mrągowie, Kolnie, Sejnach, Bydgoszczy, Sokółce, Dąbrowie Białostockiej, Radomiu, Zwoleniu, Gorzowie Wielkopolskim i Suwałkach.
SM MLEKPOL w swojej ofercie posiada: mleko pasteryzowane i UHT, śmietany i śmietanki, napoje fermentowane, masło, twarogi, serki wiejskie i śmietankowe oraz sery żółte. Flagowymi markami są: Łaciate, Milko, Białe, Mazurski Smak, Rolmlecz, Maślanka Mrągowska.
Ponad 30% wyrobów SM MLEKPOL jest eksportowanych do krajów Ameryki Południowej, Azji, Europy i krajów Dalekiego Wschodu. Zagraniczni odbiorcy doceniają jakość produktu oraz stabilność współpracy jaką zapewnia MLEKPOL.
SM MLEKPOL była wielokrotnie nagradzana i wyróżniana, w tym tytułem największego Pracodawcy Podlasia. Za swoje wyroby Spółdzielnia mleczarska MLEKPOL otrzymała m.in. złote medale w konkursie Międzynarodowych Targów Poznańskich Polagra Food w 2015 r., za Maślankę Mrągowską i serek homogenizowany o smaku waniliowym ROLMLECZ a w 2016 r. za mleko Łaciate Junior, Mleko Zsiadłe MLEKPOL oraz ser dojrzewający Złoty Mazur w plastrach.
Mleko ŁACIATE zostało nagrodzone prestiżowym tytułem Podlaskiej Marki a przez konsumentów - „Ulubionej Marki 2015” i Hitu Handlu. Otrzymało również „Złoty paragon” 2016 r. a wersja dla najmłodszych - Łaciate Junior 3,8% została wybrana „Przebojem FMCG” 2016 r. Jogurt Grecki MLEKPOL i śmietanka Łaciata 36% zyskały miano Najlepszego Produktu 2016.
MLEKPOL gwarantuje najwyższą jakość i naturalny smak produktów.
Biuro prasowe SM MLEKPOL