Wzorem doświadczeń plantatorów borówki branża jagodowa łączy siły, by skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji w sezonie zbiorów. Celem rozpoczynającej się kampanii polskich superowoców jest promocja współpracy przy kreowaniu popytu. Jako branża mamy dla konsumentów szerszą ofertę, przez większą część roku. Z osobna każdy nasz sezon jest zbyt krótki by mówić w kategoriach budowania nawyków żywieniowych. Razem możemy próbować taki nawyk kreować.
- Największym wyzwaniem stojącym dzisiaj przed producentami jest oswojenie rynku. Musimy zacząć budować wspólnotę na rynku. Bez współpracy na rynku nie da się dalej podnosić poziomu produkcji. Wiedza nie wystarczy
- mówi Ireneusz Komorowski, Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.
Razem mamy na to więcej okazji i więcej argumentów. Z osobna każdy nasz sezon jest zbyt krótki by mówić w kategoriach budowania nawyków żywieniowych. Rozwijając branżę musimy kreować popyt. Musimy promować owoce jako stałą część zdrowego stylu życia – mówi Dominika Kozarzewska
– Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.
Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw