Mitsubishi L200 (Triton) od lat ma bardzo mocną pozycję na rynku motoryzacyjnym w Australii.
W zeszłym roku był najlepiej sprzedającym się modelem Mitsubishi w tym kraju, z wynikiem ponad 24 000 egzemplarzy. Mitsubishi zanotowało rekordową sprzedaż L200 już czwarty rok z rzędu, poprawiając poprzedni wynik ustanowiony w 1998 roku.
„Utes” czyli pick-upy
Australia jest także rynkiem specyficznych lokalnych produktów - samochody typu „utes” są tego najlepszym przykładem. Używane w innych miejscach na świecie określenie „pick-up truck”, w Australii oznaczało lokalne pochodne dwudrzwiowych samochodów osobowych, wyposażonych w zintegrowaną kanapę z tyłu. Podczas gdy niektóre typowe produkty lokalne stopniowo zanikały, termin „ute” jest obecnie używany dla takich pojazdów JAK Mitsubishi L200, w tym dla modelu nowej generacji. Nowy model Mitsubishi L200 zadebiutuje w salonach europejskich tej jesieni.
… Na start
Australia to także kraj o bogatej tradycji sportów motorowych z kultowymi samochodami, legendarnymi kierowcami i różnymi seriami wyścigowymi gromadzącymi ogromne tłumy kibiców.
W tym kontekście, nie mogło zabraknąć samochodów typu „utes”, a Mitsubishi Motors Australia wspiera zespół „Team Triton Racing”, który rozpocznie sezon w serii SuperUte 2019 na torze Superloop Adelaide 500.
Zespół wystawił już dwa Mitsubishi L200 w serii 2018, a w tym roku do ekipy dołączy trzeci samochód, prowadzony przez Elliota Barboura i Camerona Cricka. W wybranych rundach w barwach zespołu wystartuje również dwukrotny zwycięzca rajdu Dakar w kategorii motocykli - Toby Price.
Mitsubishi Motors Australia zwiększyło wsparcie dla fabrycznego zespołu, w sezonie SuperUte w 2019 r., wprowadzając modyfikacje poprawiające osiągi samochodu m.in. nowe, wyczynowe opony, nowy układ zawieszenia i głośniejszy układ wydechowy.
Film przedstawiający wyścigową wersję nowego Mitsubishi L200 można obejrzeć na stronie https://vimeo.com/320411926
O Mitsubishi Motors Corporation
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, wykazaliśmy się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające granice nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, Mitsubishi Motors wprowadziło w roku 2017 nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive your Ambition” - połączenie osobistego zaangażowania i ekspansywnego nastawienia oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors angażuje się w działania inwestycyjne, w innowacyjne technologie, atrakcyjne projekty i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z wyrazistego charakteru.
infowire.pl