Ukraiński lider produkcji drobiu, firma MHP, podała wyniki produkcyjno – sprzedażowe za pierwszy kwartał roku 2020.
Ogłoszone dane wskazują, że firma MHP zwiększyła produkcję mięsa kurczaków rzeźnych o 4 proc. w porównaniu do roku 2018 do poziomu 178,6 tys. ton. W wynikach sprzedażowych nastąpiła korekta w dół. Sprzedaż ogółem kurczaków od stycznia do marca 2020 roku spadła o 4 proc. r/r do wolumenu 157,7 tys. ton.
Wartość sprzedaży eksportowej mięsa kurcząt w analizowanym okresie roku wyniosła 82,0 tys. ton, co oznacza spadek o 12 proc. r/r (w 2018 roku eksport osiągnął wolumen 93,0 tys. ton).
Ukraińcy odnieśli się do panującej obecnie sytuacji epidemicznej, wskazując, że zauważalny jest istotny wpływ COVID – 19, przy czym zapewniona jest ciągłość produkcji i działalności firmy w drugim kwartale tego roku.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz