OPOLAGRA_2025

Wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016 w Krajowej Spółce Cukrowej S.A.

19 stycznia 2016
Wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016 w Krajowej Spółce Cukrowej S.A.

Krajowa Spółka Cukrowa podsumowała wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016. We wszystkich siedmiu cukrowniach Spółka skupiła łącznie 3 826 tys. ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie 581 tys. ton cukru.


Kampania 2015/2016 w KSC S.A. rozpoczęła się w pierwszej dekadzie października 2015 roku, zakończyła w pierwszej dekadzie stycznia 2016 r. Kampania prowadzona była
w siedmiu Oddziałach KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło, Cukrownia Werbkowice. Średni czas trwania kampanii wyniósł 75 dni. We wszystkich siedmiu cukrowniach Spółka skupiła łącznie
3 826 tys. ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie 581 tys. ton cukru. Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Malbork – 66,3 t/ha. W 2015 roku buraki cukrowe uprawiane były na areale 70 500 ha, uprawiało je 15 178 plantatorów.


Zarząd Krajowej Spółki Cukrowej S.A. ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016 jako dobre. Należy zaznaczyć, że wpływ na wyniki skupu miała w szczególności letnia susza i związany z nią trudny sezon wegetacyjny. W związku z tym spadki plonów buraków cukrowych odnotowano w Europie i u innych producentów krajowych.


Mimo trudnych warunków Krajowa Spółka Cukrowa S.A. osiągnęła satysfakcjonujący poziom skupu buraków cukrowych i produkcji cukru.

 

 

********

Krajowa Spółka Cukrowa S.A. powstała w 2002 roku. Jest największym w Polsce i ósmym, co do wielkości, producentem cukru w Europie. Udział KSC S.A. w krajowym rynku cukru wynosi blisko 40 procent. W skład koncernu wchodzi 7 cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) zlokalizowanych na terenie pięciu województw.


Podstawowy przedmiot działalności Krajowej Spółki Cukrowej S.A. stanowi produkcja
i sprzedaż cukru oraz handel wyrobami powstałymi w trakcie jego wytwarzania. Odbiorcami produktów Spółki sprzedawanymi pod marką
Polski Cukier są zarówno uznane firmy polskie, jak i renomowane koncerny międzynarodowe.

Biuro prasowe Krajowej Spółki Cukrowej S.A.


POWIĄZANE

Najnowsze dane ze sklepów nie pozostawiają złudzeń. Dynamika wzrostu cen znowu z...

Kolektory słoneczne to zaawansowane urządzenia technologiczne, które umożliwiają...

Nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych rocznie mogą zaoszczędzić firmy na zakupie p...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę