Firma MHP - największy ukraiński producent kurczaków - wyprodukowała w 2020 roku 731,3 tys. ton mięsa kurcząt, co oznacza niewielki wzrost (w 2019 roku: 728,9 tys. ton). Sprzedaż ogółem wyniosła 698 tys. ton (+4 proc. r/r).
Wsparciem dla takiego wyniku była zwiększona sprzedaż eksportowa w drugim półroczu roku, na Bliski Wschód, do Afryki i Azji. Eksport wyniósł w 2020 roku 373,7 tys. ton, co oznacza wzrost o 5 proc. r/r. Średnia roczna cena uzyskiwana ze sprzedaży kurczaków była jednak niższa o 5 proc. w przeliczeniu na hrywny i o 9 proc. niższa w dolarach, w porównaniu do cen w roku 2019. Firma odczuła zmiany w asortymencie eksportu.
Znaczny spadek sprzedaży filetów w UE i ich niższe ceny oraz wzrost wysyłek na Bliski Wschód. Firma MHP, zanotowała także spadki sprzedaży w przypadku gotowych wyrobów mięsnych.
Europejski segment MHP (Perutnina Ptuj) w 2020 roku wyprodukował 102,2 tys. ton mięsa kurcząt i indyków, o 48 proc. więcej r/r. Sprzedaż kurczaków przez PP wyniosła 63,2 tys. ton.
KIPDiP