Polska jest krajem rolniczym o dużym potencjale liczonym nie tylko w hektarach. Mamy stosunkowo dużo młodych, dobrze wykształconych, rolników. Powinniśmy to wykorzystać, stworzyć strategię wygrywania, a nie tylko doganiania uciekającego nam świata
przekonywał dr Jerzy Plewa.
Eko-schematy to jest narzędzie, które ma pokryć dodatkowe koszty działań pro środowiskowych. To nie jest ekstra bonus. To jest coś, co ma nam zrekompensować dodatkowe koszty, które polskie ogrodnictwo będzie ponosiło
mówi dr Mirosław Korzeniowski.
Musimy uwierzyć w siebie i w to, że Zielony Ład może nam w tym pomóc. Wielokrotnie słyszę od sadowników, producentów owoców jagodowych czy warzyw, z którymi współpracuję, że wiele z tych rzeczy od dawna robią, ale nie koncentrując się na definicji. Znam sadowników, którzy integrowaną produkcję rozwijają od ponad 20 lat. Reasumując, my to potrafimy, my to robimy, czas to pokazać
podsumowuje dr Mirosław Korzeniowski, Prezes Stowarzyszenia AGROEKOTON.
CORE TEAM to forum współpracy liderów i ekspertów branży ogrodniczej. Przedstawiciele środowisk produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.
Okazją do wymiany poglądów było spotkanie organizowane przez Zespół ds. Zrównoważonego Rozwoju i Zielonego Ładu. W ramach Core Teamu połączono potencjał sektora owoców i warzyw. Wśród priorytetowych inicjatyw jest upowszechnienie idei produkcji zrównoważonej. Zapewnienie w branży powszechnej i praktycznej informacji na temat Europejskiego Zielonego ładu, nowej WPR i eko-schematów.
Projekt "CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora” realizowany jest przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Opracowanie w ramach projektu CORE TEAM. Projekt jest realizowany przez KZGPOiW we współpracy z agencję strategiczną INSPIRE smarter branding, pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Źródło: CORE TEAM Zespół ds. Zrównoważonego Rozwoju i Zielonego Ładu