OPOLAGRA_2025

„Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana” Kampania promująca polskie warzywa z południa Mazowsza startuje po raz drugi.

11 lipca 2019
„Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana”  Kampania promująca polskie warzywa z południa Mazowsza startuje po raz drugi.

Zrzeszenie Producentów Papryki RP kolejny raz rozpoczyna w Polsce kampanię promującą warzywa z południa Mazowsza. W tym roku, obok papryki, pojawiły się również cukinia i bakłażan. Celem kampanii jest budowanie wśród konsumentów świadomości na temat produkowanych w Polsce warzyw – głównie różnych smaków i kolorów papryki, cukinii i bakłażana i ich wielu walorów zdrowotnych. Kampania jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

 

Południe Mazowsza największym zagłębiem paprykowym w Europie Środkowo–Wschodniej

 

Pierwsze uprawy papryki w Polsce rozpoczął Antoni Kwietniewski ponad 30 lat temu na terenie gminy Przytyk. Od tego czasu wiele zmieniło się zarówno pod względem różnorodności gatunków produkowanych papryk, a także pod względem areału, który zajmuje produkcja papryki. Szacuje się, że obecnie z regionu obejmującego m.in. gminy Przytyk, Potworów, Klwów, Radzanów, Stara Błotnica, Rusinów i Wyśmierzyce pochodzi ok. 90% krajowej produkcji tego warzywa. Tereny te, nazwane „zagłębiem paprykowym” charakteryzuje wyjątkowy mikroklimat, idealny dla uprawy warzyw ciepłolubnych. Wyróżniają go wyższe, w stosunku do sąsiednich obszarów, temperatury. Dzięki temu w regionie radomskim rocznie zbiera się ponad 100 tys. ton papryki, która uprawiana jest w około 3500 gospodarstwach.


W 2018 roku Zrzeszenie Producentów Papryki RP przy pomocy środków z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw zrealizowało projekt „Wszystkie smaki i kolory papryki” z południa Mazowsza. Do zeszłego roku, pomimo tego, że Polska jest w naszej części Europy największym producentem papryki konsumpcyjnej, nie były prowadzone żadne działania promocyjne. W przypadku cukinii i bakłażana, w tym roku, takie działania chcemy przeprowadzić po raz pierwszy. Będziemy kontynuowali program mający na celu propagowanie i promowanie spożycia warzyw ciepłolubnych produkowanych w Polsce na południu Mazowsza. Dalsza promocja jest niezbędna w celu utrwalenia i ugruntowania informacji o zaletach spożywania polskich warzyw. Wiedza wśród konsumentów na ten temat jest ciągle bardzo mała. Chcemy, aby klienci wybierali polskie produkty oraz dokonywali świadomych wyborów, a przy tym wspierali polskich rolników i producentów.mówią Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP oraz Paweł Myziak, V-ce Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.

 

Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana”


Tegoroczna kampania „Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana” została zainaugurowana 10 lipca podczas konferencji prasowej, z udziałem przedstawicieli ZPPRP, władz gmin z „zagłębia paprykowego” oraz gości specjalnych. W ramach działań przewidziano m.in. kampanię w mediach, eventy konsumenckie, działania edukacyjne w szkołach oraz wsparcie w Internecie. Wszystkie działania realizowane są dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, przy wykorzystaniu znaku graficznego „Polska Smakuje”.

 

Hasłem przewodnim, które przyświeca naszym kampaniom promocyjnym jest przekaz: „Kupując warzywa i owoce wybieraj te najlepsze dla swojej rodziny. Wspieraj polskich rolników i producentów” dodają Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP oraz Paweł Myziak, V-ce Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.

 

Biuro Prasowe Projektu „Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana”


POWIĄZANE

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. Syst...

Ruszył sezon pełen wyzwań i szans dla pszczelarzy Tegoroczny sezon miodowy rozpo...

Prezydent Andrzej Duda zaprosił na spotkanie Prezydenta elekta Karola Nawrockieg...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę