Zrzeszenie Producentów Papryki RP kolejny raz rozpoczyna w Polsce kampanię promującą warzywa z południa Mazowsza. W tym roku, obok papryki, pojawiły się również cukinia i bakłażan. Celem kampanii jest budowanie wśród konsumentów świadomości na temat produkowanych w Polsce warzyw – głównie różnych smaków i kolorów papryki, cukinii i bakłażana i ich wielu walorów zdrowotnych. Kampania jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Południe Mazowsza największym zagłębiem paprykowym w Europie Środkowo–Wschodniej
Pierwsze uprawy papryki w Polsce rozpoczął Antoni Kwietniewski ponad 30 lat temu na terenie gminy Przytyk. Od tego czasu wiele zmieniło się zarówno pod względem różnorodności gatunków produkowanych papryk, a także pod względem areału, który zajmuje produkcja papryki. Szacuje się, że obecnie z regionu obejmującego m.in. gminy Przytyk, Potworów, Klwów, Radzanów, Stara Błotnica, Rusinów i Wyśmierzyce pochodzi ok. 90% krajowej produkcji tego warzywa. Tereny te, nazwane „zagłębiem paprykowym” charakteryzuje wyjątkowy mikroklimat, idealny dla uprawy warzyw ciepłolubnych. Wyróżniają go wyższe, w stosunku do sąsiednich obszarów, temperatury. Dzięki temu w regionie radomskim rocznie zbiera się ponad 100 tys. ton papryki, która uprawiana jest w około 3500 gospodarstwach.
W 2018 roku Zrzeszenie Producentów Papryki RP przy pomocy środków z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw zrealizowało projekt „Wszystkie smaki i kolory papryki” z południa Mazowsza. Do zeszłego roku, pomimo tego, że Polska jest w naszej części Europy największym producentem papryki konsumpcyjnej, nie były prowadzone żadne działania promocyjne. W przypadku cukinii i bakłażana, w tym roku, takie działania chcemy przeprowadzić po raz pierwszy. Będziemy kontynuowali program mający na celu propagowanie i promowanie spożycia warzyw ciepłolubnych produkowanych w Polsce na południu Mazowsza. Dalsza promocja jest niezbędna w celu utrwalenia i ugruntowania informacji o zaletach spożywania polskich warzyw. Wiedza wśród konsumentów na ten temat jest ciągle bardzo mała. Chcemy, aby klienci wybierali polskie produkty oraz dokonywali świadomych wyborów, a przy tym wspierali polskich rolników i producentów. – mówią Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP oraz Paweł Myziak, V-ce Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.
„Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana”
Tegoroczna kampania „Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana” została zainaugurowana 10 lipca podczas konferencji prasowej, z udziałem przedstawicieli ZPPRP, władz gmin z „zagłębia paprykowego” oraz gości specjalnych. W ramach działań przewidziano m.in. kampanię w mediach, eventy konsumenckie, działania edukacyjne w szkołach oraz wsparcie w Internecie. Wszystkie działania realizowane są dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, przy wykorzystaniu znaku graficznego „Polska Smakuje”.
Hasłem przewodnim, które przyświeca naszym kampaniom promocyjnym jest przekaz: „Kupując warzywa i owoce wybieraj te najlepsze dla swojej rodziny. Wspieraj polskich rolników i producentów” – dodają Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP oraz Paweł Myziak, V-ce Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.
Biuro Prasowe Projektu „Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana”