Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Współpraca podstawą sukcesu branży jagodowej

30 kwietnia 2019
Współpraca podstawą sukcesu branży jagodowej

7 organizacji branżowych i grup producentów połączyło siły, by skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji polskich superowoców jagodowych. Razem stworzą konsumentom szerszą ofertę, przez większą część roku. Pomysł polega na tym by się wspierać w sezonie zbiorów. Wzorem doświadczeń środowiska plantatorów borówki będą dalej promować zaangażowanie plantatorów i współpracę.

pas_01_v2.jpg
 

- Polscy producenci owoców to są osoby wykształcone, które potrafią uprawiać i które wiedzą jak zmienia się rynek. Potrafią wyciągać właściwe wnioski z tego co się dzieje na świecie, który mocno się globalizuje

– mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw

Współpraca podstawą sukcesu

- Cały świat współpracuje. Nie są to tylko plantatorzy, współpraca powinna obejmować również tych, którzy zajmują się nauką, doradztwem, administracją. Konieczna jest współpraca między kolejnymi ogniwami w łańcuchu dostaw, czyli przetwórcami i handlem. Naszym wspólnym celem jest dostarczenie najwyższej jakości produktu, którego oczekuje konsument.
 
Oczekiwanym sukcesem producentów owoców będzie wzrost świadomości konieczności zwiększenia konsumpcji owoców. U progu sezonu życzymy naszym konsumentom najwyższej jakości polskich owoców jagodowych, których codzienna konsumpcja owocuje dobrym zdrowiem i samopoczuciem - kończy Boguta.
 

- Trendy zdrowotne i żywieniowe to temat na czasie. Borówka jest dziś symbolem zdrowego stylu życia. Globalny sukces borówki to właśnie efekt edukacji konsumentów na temat korzyści, jakie daje jej spożywanie

- mówi Nick Hall, manager BBC Technologies.

Otwartość podstawą współpracy

- Pracujemy na rzecz wspólnego celu. Nie tylko jeśli chodzi o działania po zakończeniu zbioru i pakowanie, czyli obszar w którym ja działam, ale także sam zbiór i dzielenie się wiedzą, tak aby wszyscy wytwarzali dobry produkt. Jeśli mógłbym coś szczególnie podkreślić, to że wszyscy powinniśmy być bardziej otwarci. Współpraca  i przekazywanie sobie wiedzy ma ogromne znaczenie dla rozwoju całej branży – dodaje Nick Hall.
 
- Plantatorzy powinni ze sobą współpracować. To warunek dalszego rozwoju rynku borówki w Polsce. Rozwój warunkuje świadomość konsumentów. Ludzie powinni docenić to co robią producenci borówki i owoców miękkich, aby wyprodukować piękne i tak zdrowe owoce – mówi dr inż. Andrzej Grenda, manager YARA Polska.
 
- Współpraca organizacji i grup tworzy nową jakość. Działania promujące sprzedaż polskich owoców miękkich są niezbędne. W przypadku borówki są one prowadzone od lat i one przynoszą wymierną korzyść. Trochę brakowało takich działań w przypadku innych owoców. Np. maliny, gdzie jesteśmy też jednym z największych producentów w Europie, jagody kamczackiej, która jest nowa na naszym rynku, oczywiście truskawki w segmencie deserowym – przekonuje Grenda.
 
Podmiotem działań, które zainicjowali plantatorzy są owoce truskawki, maliny, czarnej porzeczki, borówki, jagody kamczackiej, aronii oraz mini-kiwi, owocu o podobnych właściwościach, którego produkcja odbywa się w Polsce. Celem jest budowa kategorii „polskie superowoce” – owoców wyjątkowo bogatych w składniki szczególnie korzystne dla naszego zdrowia i urody. W planach wspólna promocja kolejnych owoców w sezonie ich zbiorów. Zaczyna truskawka, za nią malina.
 
Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Partnerami KZGPOiW są: Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej. Realizacja zadania odbywa się przy współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

 

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.

 

Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Wielu z nas zastanawia się nad tym, co mogą zrobić w swoim wolnym czasie, by móc...

Współczesny, dynamiczny świat z jednej strony ma wiele zalet, bo z roku na rok k...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę