aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

W.Legutko zachęca dzieci do uprawy własnych warzyw.

23 lutego 2023
W.Legutko zachęca dzieci do uprawy własnych warzyw.

Uprawa roślin to element nauki zdrowego stylu życia, troski o środowisko, ale również świetna zabawa dla dzieci w każdym wieku. Polska firma W.Legutko, lider na rodzimym rynku nasiennym, po raz kolejny rozdaje szkołom darmowe pakiety edukacyjne, w których znajdują się saszetki z nasionami, podłoże, doniczki oraz instrukcja wysiewu. To element akcji #ZDROWOROSNA, która poprzez zabawę ma uczyć dzieci w różnym wieku samodzielnej uprawy warzyw, ziół i kwiatów, a także zdrowych nawyków żywieniowych.

#ZDROWOROSNA to II edycja akcji zainicjowanej i zorganizowanej w ubiegłym roku przez polską firmę W.Legutko. Już po raz kolejny, do placówek edukacyjnych w całej Polsce, które zgłoszą się do akcji, będą wysyłane darmowe pakiety edukacyjne z zestawem materiałów do nauki wysiewania roślin.

W ubiegłym roku w akcję #ZDROWOROSNA zaangażowało się ponad 150 tys. dzieci w całej Polsce, a każde z nich wysiało własne warzywa. Była to pierwsza edycja akcji, a już od momentu ogłoszenia spotykała się ona z pozytywnym odbiorem nie tylko dzieci, ale także nauczycieli i rodziców. W tym roku chcemy dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców – podsumowuje Joanna Legutko z firmy W.Legutko.

W tegorocznej edycji #ZDROWOROSNA firma przeznacza ponad 5 tysięcy darmowych zestawów z nasionami do uprawy roślin. Pakiety są łatwodostępne do odbioru ze względu na partnera logistycznego akcji. Placówkę edukacyjną, szkołę czy przedszkole można zgłaszać poprzez formularz na stronie internetowej akcji #ZDROWOROSNA do 26 maja br. lub do wyczerpania zapasów. Po zakwalifikowaniu, placówki otrzymają bezpłatne pakiety edukacyjne, w których znajdują się 2 saszetki po 5 g nasion kopru ogrodowego, 5 litrów podłoża, 30 sztuk doniczek oraz instrukcję wysiewu.

Z myślą o społeczeństwie i środowisku

Akcja #ZDROWOROSNA to przykład jednego z wielu działań podejmowanych przez W.Legutko w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Firma od wielu lat przekazuje materiały do przeprowadzania lekcji nie tylko do placówek edukacyjnych, ale także tych, które prowadzą terapię poprzez ogród, czyli hortiterapię, a także domów dziecka. Dodatkowo przez 10 lat w centrach ogrodniczych w całej Polsce, W.Legutko przeprowadziło kilkaset darmowych zajęć, zachęcając dzieci do wysiewania i uprawiania własnych ogródków.

Los naszej Planety w dużym stopniu zależy od nas i od naszych dzieci, dlatego podejmujemy tak wiele aktywności adresowanych właśnie tym najmłodszym ogrodnikom. Kampania edukacyjna, którą zorganizowaliśmy po raz pierwszy w ubiegłym roku, ma na celu budowanie świadomości ekologicznej, a także zdrowych nawyków żywieniowych u najmłodszych. Wszystko po to, by przyszłość była piękna i zdrowa – mówi Joanna Legutko, wiceprezes firmy W.Legutko. – Chcemy także pokazać, że uprawa roślin to świetna zabawa oraz że nie trzeba mieć do tego celu ogródka. Inspirujemy nauczycieli, opiekunów, rodziców i dziadków, by w kreatywny sposób kształtowali u swoich podopiecznych postawy proekologiczne i zamiłowanie do roślin – zachęca Legutko.

Poza misją edukacyjną ważnym punktem strategii W.Legutko jest troska o środowisko. Przedsiębiorstwo działa zgodnie z zasadami gospodarki cyrkularnej, m.in. magazynuje i optymalizuje wodę opadową, która jest ponownie wykorzystywana, np. do nawadniania upraw. Nowoczesna hala magazynowo-produkcyjna w Jutrosinie (woj. wielkopolskie) zasilana jest energią ze słońca dzięki farmie fotowoltaicznej. Działania proekologiczne widoczne są także na poziomie prowadzenia biznesu: firma zrezygnowała całkowicie z wody butelkowanej zapewnianej pracownikom, a zamiast tego każdego z nich wyposażyła w bidon oraz zainstalowała odpowiednie filtry uzdatniające wodą kranową do picia. Co więcej – zamówienia wysyłane do klientów pakowane są w kartony z tzw. odzysku. W.Legutko nadaje im drugie życie, co bez wątpienia jest działaniem proekologicznym.   

*** 

W.LEGUTKO to polski, rodzinny producent nasion, który od 1992 roku jest zaufanym dostawcą na rynku ogrodniczym zarówno polskim, jak i zagranicznym. Źródłem sukcesu marki jest praca u podstaw, blisko ziemi i z miłością do roślin.  W.Legutko posiada ponad 1300 hektarów pól produkcyjnych i 236 autorskich odmian nasion. Firma dysponuje największym laboratorium nasiennym w Polsce. W.Legutko jest inicjatorem i organizatorem kampanii edukacyjno-społecznej #ZDROWOROSNA, której celem jest krzewienie postaw proekologicznych i zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci.


POWIĄZANE

W pierwszych 12 dniach czerwca wolumen załadunku zboża na ukraińskiej sieci kole...

Według wyników pierwszych czterech miesięcy 2024 roku Ukraina zaimportowała towa...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę