Znaczenie partnerstwa w kreowaniu i zarządzaniu marką turystyki wiejskiej – to temat zorganizowanej przez ministerstwo wizyty studyjnej, która odbywała się w dniach 7–10 kwietnia br. na terenie województw: mazowieckiego, świętokrzyskiego i łódzkiego. W wydarzeniu tym udział brali przedstawiciele placówek dyplomatycznych z siedzibą w Warszawie oraz sportowych organizacji polonijnych.
Głównym celem wizyty było kreowanie międzynarodowego wizerunku polskich obszarów wiejskich, jako rynku turystycznego oferującego zróżnicowane i całoroczne atrakcje dzięki integracji osób i inicjowaniu współpracy.
W programie wizyty były prezentacje dobrych praktyk oraz spotkania i dyskusje z właścicielami gospodarstw agroturystycznych i przedstawicielami lokalnych grup działania i stowarzyszeń działających na rzecz rozwoju turystyki na obszarach wiejskich w Polsce. Uczestnicy Agrotripu odwiedzili Międzynarodowe Targi Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki AGROTRAVEL 2016, gdzie spotkali się z podsekretarzem stanu Rafałem Romanowskim i uczestniczyli w międzynarodowym panelu dyskusyjnym pt.: Miejsce turystyki wiejskiej w nowoczesnej gospodarce.
Uczestnikom wizyty bardzo przypadły do gustu polskie, tradycyjne produkty i regionalne potrawy, a także prezentowane podczas targów wyroby sztuki ludowej.
MRiRW