Saudyjska grupa spożywcza Tanmiah Food Company ogłosiła, że wpływy ze sprzedaży akcji planuje zainwestować w podwojenie produkcji w najbliższych pięciu latach. Tanmiah jest drugim pod względem wielkości producentem drobiu w Królestwie, z blisko 18 proc. udziałem w rynku.
Firma obecna jest na ponad dwudziestu rynkach zagranicznych. Aktualnie saudyjskie przedsiębiorstwo około 85 proc. produkcji przeznacza na rynek lokalny, a pozostała część towarów trafia na rynki eksportowe. Celem strategicznym rozwoju firmy jest ekspansja na światowych rynkach żywności halal.
Informacje o inwestycjach Tanmiah Food Company traktujemy jako jeden z dowodów skuteczności zintensyfikowanych działań władz Arabii Saudyjskiej w kierunku zwiększenia samowystarczalności w produkcji żywności.
Bezpieczeństwo żywności jest jednym z głównych elementów planu saudyjskiego znanego, jako „Wizja 2030”, czyli przyjętej polityki rozwoju, aby bezpiecznie przenieś gospodarkę Królestwa do ery postnaftowej poprzez inwestycje w innowacje, energię odnawialną, bezpieczeństwo żywnościowe oraz dywersyfikację gospodarczą. Pandemia przyczyniła się do wzmocnienia tych działań.
KIPDiP