MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Wirtualny flashmob dla uczczenia 70-lecia powstania legendarnego układu wydechowego Abartha

12 maja 2020
Wirtualny flashmob dla uczczenia 70-lecia powstania legendarnego układu wydechowego Abartha

W dniu 4 maja 1950 r. podczas 32. edycji Salonu Samochodowego w Turynie, Carlo Abarth zaprezentował „wydech Abarth”, prawdopodobnie najbardziej znany element wchodzący w skład słynnych zestawów tuningowych, które rozsławiły markę spod znaku Skorpiona na całym świecie.

Obecnie, tę samą wizję osiągów głoszoną przez założyciela marki, rozumianą, jako badania i rozwój nad nowatorskimi rozwiązaniami, można spotkać w zaawansowanych technologicznie układach wydechowych „Record Monza” montowanych w modelach Abartha najnowszej generacji.

Abarth świętuje ten wyjątkowy jubileusz również w mediach społecznościowych, zapraszając swoją społeczność do udziału w wirtualnym flashmobie. Marka, wzywając „do boju” w stylu Abartha, oddaje głos swojej społeczności: użytkownicy muszą dodać relację na Instastory, pod hashtagiem #TheRumbleLipChallenge, symulując głosem brzmienie wydechu swojego samochodu. Wyzwanie dla prawdziwych Abarthisti.

Społeczność Abartha jest jednym z filarów marki spod znaku Skorpiona: obecnie istnieją 83 oficjalne kluby, prawie dwa razy więcej niż w 2016 r., oraz społeczność „The Scorpionship”, działająca od czterech lat w regionie EMEA, mająca ponad 114 000 subskrybentów. Ta grupa entuzjastów i fanów wspiera markę w tych trudnych czasach, pokazując, że jesteśmy zjednoczeni, nawet jeśli dzielą nas duże odległości.

Układ wydechowy Abarth: od sportowych triumfów po sukces rynkowy.

W 1949 roku, Carlo Abarth założył firmę Abarth & C., i kierując się genialną intuicją, rozbudził zainteresowanie wyścigami u szerokiej publiczności. W ten sposób powstały zestawy tuningowe przeznaczone dla samochodów produkowanych seryjnie, zwiększające ich moc, maksymalną prędkość i przyspieszenie.

Charakterystycznym elementem słynnych zestawów tuningowych jest układ wydechowy, który z biegiem lat stał się prawdziwą ikoną „stylu Abartha”. Jego oficjalny debiut miał miejsce 4 maja podczas Salonu Samochodowego w Turynie i natychmiast stał się sukcesem.

Pierwsze prototypy obejmowały prosty, ale innowacyjny system zapewniający wyraźną przewagę pod względem osiągów i niepowtarzalny, głęboki dźwięk. W ciągu kilku lat firma Abarth & C. stała się znana na całym świecie: w 1962 r., zatrudniając 375 pracowników, wyprodukowała 257 000 układów wydechowych, z których 65% trafiło na eksport.

Sukces był natychmiastowy i niezwykły. Pierwszych 50 sztuk zostało wyprodukowanych dla Fiata „Topolino”. Można je było zamontować w różnych modelach Fiata - od 600 do 1100, od 1400 do 1500 - jednak prawdziwy sukces nadszedł wraz z ikoną Fiata: legendarną 500, Carlo Abarth zakochał się w niej, co doprowadzilo do powstania pierwszego Fiat-Abartha 595, który zaczął wygrywać na wszystkich torach, a jednocześnie słynne „zestawy tuningowe Abartha” do tuningowania 500 stały się przedmiotem pożądania dla ogółu społeczeństwa.

Nowe układy wydechowe „Record Monza”, oferujące niepowtarzalny dźwięk.

Od czasu premiery nowego Abartha 595 w 2008 roku, dzięki marce do łask powrócił sportowy wydech Abarth, który odtwarza klasyczny dźwięk aut z logo Skorpiona. Przede wszystkim, podwójna chromowana rura wydechowa przejęła design z wersji wyścigowej 595 Assetto Corse, potwierdzając, że wyścigi są idealnym laboratorium do testowania rozwiązań, które pewnego dnia mogą zostać wykorzystane w samochodach cywilnych.Zgodnie z tą samą filozofią projektowania, w 2009 roku marka Abarth wprowadziła na rynek układ wydechowy „Record Monza”, którego nazwa stanowi wyraźny hołd dla rekordu prędkości osiagniętego przez Carlo Abartha na legendarnym włoskim torze, kiedy to w 1965 roku, w wieku 57 lat, uzyskał rekordowe przyspieszenie na ćwierć mili. Potężny dźwięk tego układu był wynikiem idealnego połączenia technologii Dual Mode z czterema końcówakmi rur wydechowych i śmiałego designu. Technologia Dual Mode jest zapewniona poprzez zastosowanie dwudrożnego zaworu sterowanego mechanicznie umieszczonego przed rurą wydechową, który umożliwia zmianę drogi przepływu spalin w zależności od ich ciśnienia.W 2011 roku nadszedł czas układu „Record Modena”, którego główną cechą jest potężny i agresywny dźwięk wydawany przez wysokowydajny wydech oparty na najlepszych technologiach, jak system Dual Mode oraz na atrakcyjnym i sportowym wzornictwie. Zdecydowanie bardziej stłumiony  i ponury dźwięk wydobywa się z systemu Akrapovič z dwoma rurami, wyposażonym w aktywny elektroniczny zawór aktywowany za pomocą przycisku Sport.W 2018 roku zadebiutował nowy Abarth 595 i jego układ wydechowy „Record Monza Attivo” ze specjalną funkcją aktywnego zaworu sterowanego umieszczonym na desce rozdzielczej przyciskiem Sport: o ile wcześniej otwarcie zaworu wydechowego uzależnione było od ciśnienia spalin, od tego momentu kierowca mógł oddziaływać bezpośrednio i wybierać pomiędzy „gentleman driver" a głębszym i mocniejszym odgłosem, typowym dla Abartha. Rezultatem jest mocny i agresywny dźwięk, idealne połączenie technologii i designu. Układ wydechowy „Record Monza Attivo” jest teraz oferowany standardowo w modelach 595 Competizione, 595 Pista i 695 70° Anniversario.

 

Biuro prasowe Fiat Chrysler Automobiles


POWIĄZANE

Ten spór wciąż rozpala emocje Polacy uwielbiają święta, ale równie mocno kochają...

W dzisiejszym świecie innowacje technologiczne są na porządku dziennym. Każdego ...

‘Dlaczego chcesz się przebranżowić?’, to najnowszy konkurs przygotowany przez po...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę