Producenci drabin wskazują kilka najczęstszych problemów występujących po zimowej przerwie w użytkowaniu drabin, którym warto się przyjrzeć. Według ekspertów firmy KRAUSE, renomowanego producenta drabin domowych i ogrodowych, najlepiej zacząć od sprawdzenia ogólnego stanu drabiny – czy nie ma pęknięć, wgnieceń lub innych widocznych gołym okiem uszkodzeń. Sprawdzamy także, czy poszczególne jej elementy nie są poluzowane. Warto przyjrzeć się, czy podczas zimowej przerwy nie rozpoczął się proces korozji – to problem, który najczęściej dotyka urządzenia przechowywane w wilgotnej komórce czy ogrodowej szopie. Następnie kontrolujemy kompletność wyposażenia, czyli stabilizatory, łańcuchy, pasy zabezpieczające oraz stopki, które warto regularnie wymieniać. Oceniamy też prawidłowe działanie specjalnych funkcji, np. przegubów w drabinach tego typu. Jeśli taką posiadamy możemy nasmarować przeguby, by pracowały płynniej.