Wiosna już puka do naszych drzwi, w powietrzu czuć niemal jej zapach. Kot Mleczysław i Mleczna Kita na każdym kroku szukają jej oznak. Nasi mleczni bohaterowie doskonale wiedzą, że w tym okresie należy zadbać o swoje zdrowie i kondycje oraz zapanować codzienny jadłospis. W tym celu porządkują swoją spiżarnie i robią przegląd codziennego jadłospisu. Z pewnością nie może zabraknąć w nim mleka i jego przetworów.
Obecne w nabiale łatwo przyswajalne białko, witaminy A, D, E, K i z grupy B oraz szereg składników mineralnych wśród nich niezastąpiony wapń, potas i magnez warunkują zachowanie zdrowia w każdym wieku. Co więcej picie mlecznych produktów fermentowanych, które zawierają bakterie probiotyczne wzmacnia odporność organizmu, nadszarpniętej po okresie zimowym. Pamiętajcie, że składniki odżywcze z żywności lepiej są przyswajalne niż z suplementów diety. Warto więc, poznać jakie witaminy i minerały posiadają produkty spożywcze.
Dlatego też jednym z celów kampanii „Mamy kota na punkcie mleka” jest edukowanie społeczeństwa w zakresie korzyści wynikających ze spożycia produktów mlecznych oraz aktywizacja konsumentów do świadomego wyboru mleka i jego przetworów.
Przypominamy, że wciąż trwa rekrutacja do bezpłatnego programu „Mamy kota na punkcie mleka”, finansowanego z Funduszu Promocji Mleka i organizowanego przez Polską Izbę Mleka wraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Aby dołączyć do programu należy pobierać deklarację przystąpienia do projektu, z naszej strony internetowej www.kochammleko.pl wypełnić i odesłać na promocja@izbamleka.pl lub wysłać pocztą na adres: Polska Izba Mleka ul. Mickiewicza 7 lok. 23 15-213 Białystok. Placówka zostanie wyposażona w szeroki zasób materiałów edukacyjnych i gadżetów (ilość materiałów ograniczona). Ponadto każda zgłoszona placówka będzie mogła brać udział w ciekawych konkursach oraz spotkać mlecznych bohaterów – kota Mleczysława lub Mleczną Kitę.
Biuro kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”