23 lutego br. organizacja Soil Association oceniła, że w Wielkiej Brytanii w 2015 roku trzeci rok z rzędu wzrastała sprzedaż produktów ekologicznych, a wzrost ten w poprzednim roku wyniósł 4,9%.
Wg opublikowanego raportu „Organik Market Report” wzrost rynku ekologicznego wyprzedził sprzedaż „nie ekologiczną” w sklepach spożywczych, która w zeszłym roku spadła o 0,9%.
Wg. Soil Association główną motywacją dla konsumentów przy zakupie eko produktów była kwestia dobrostanu zwierząt, chęć oceny pochodzenia żywności oraz motywacja droższego zakupu za lepszą jakość hodowli zwierząt. Również sprzedaż bezpośrednia pomogła farmom ekologicznym.
Wbrew wzrostowi sprzedaży w 2015 roku udział areału ekologicznych farm zmniejszył się i w poprzednim roku był na poziomie 3%. Z drugiej strony organ certyfikacji donosi o wzroście zainteresowania konwersją na eko rolnictwo.
FAMMU/FAPA na podst.: Farming