Co łączy angielskiego dżentelmena, szczupłą blondynkę, marynarza, wampira, kowboja oraz wafle ryżowe? Wszyscy są bohaterami nowej kampanii reklamowej promującej wafle firmy Kupiec. Marka w prosty i humorystyczny sposób przypisała produktom różne postacie, dzięki czemu chce wykreować modę na wafle jako przekąskę na każdą porę dnia i różne okazje.
„Zdrowa inspiracja na co dzień” to hasło przewodnie nowej wizerunkowej kampanii wafli ryżowych marki Kupiec, jednego z największych producentów zdrowej żywności w Polsce. W ramach kampanii będą prowadzone działania offline i online. Emisja odbywa się na kilku płaszczyznach obejmując reklamę telewizyjną w stacjach Telewizji Polskiej i TVN, internetową, outdoor, social media oraz prasę kobiecą. Jej adresatem są kobiety, zwracające uwagę na zdrowe odżywianie.
W ramach prowadzonych działań wizerunkowych powstała specjalna dedykowana strona kupiec.pl/zdrowainspiracja/, na której można znaleźć m.in. inspirujące pomysły na dania z wafli.
– Zamysłem kampanii „Zdrowa inspiracja na co dzień” promującej wafle ryżowe marki Kupiec jest zainspirowanie konsumentów i pokazanie jak proste i szybkie może być przygotowania dowolnego posiłku na bazie wafli ryżowych. Z naszego badania, zleconego do instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia wynika, że ponad 2/3 Polaków codziennie spożywa różnego rodzaju przekąski. Często są one sycące, ale niekoniecznie zdrowe – komentuje Izabela Jaskólska, Dyrektor Marketingu Kupiec. – W kampanii proponujemy zmianę tych nawyków i wprowadzenie do swojego menu pozycji, które nie dość, że zaspokoją apetyt, to jeszcze są smaczne, zdrowe i odpowiednie na każdą okazję czy też porę dnia. Przypisanie zabawnych postaci do konkretnych produktów to nawiązanie do ich cech charakterystycznych, np. wafle ryżowe z solą morską „reprezentuje” marynarz, a postać wampira stała się twarzą wafli wieloziarnistych, które „można podjadać o północy”. Taka interpretacja pozwoli odbiorcy dopasować produkt do własnych potrzeb – dodaje.
Oprócz nowoczesnej kreacji rysunkowej nawiązującej do znanych i lubianych postaci, do każdego produktu przypisano odpowiednie hasła, co dodatkowo wzmacnia przekaz kampanii oraz ułatwia konsumentom wybór najlepszego dla siebie smaku wafla.
Naturalna a idealna – DO TWOICH LEKKICH DESERÓW
„Twarzą” pierwszej kreacji, naturalnych wafli ryżowych, jest postać zgrabnej i powabnej kobiety, która zwraca uwagę na swój wygląd i figurę. Przekaz kreacji wzmacnia zwiewna sukienka wskazując, że wafle są idealnym dodatkiem do smukłej i szczupłej sylwetki.. Naturalne wafle ryżowe Kupiec DO TWOICH LEKKICH DESERÓW to przede wszystkim inspiracja dla wszystkich, który dbają o swoją linię i szukają inspiracji na lekkie i jednocześnie pyszne desery.
Must have DO POPOŁUDNIOWEJ HERBATKI
A co DO POPOŁUDNIOWEJ HERBATKI? Marka Kupiec przygotowała wafle ryżowe ze słonecznikiem w wersji SLIM. Komunikacja dedykowana jest dla każdego dżentelmena, który uwielbia słynny „five o’clock”. Atrybuty tj. bicykl, monokl czy filiżanka dodatkowo nawiązuje do kultury picia herbaty w Wielkiej Brytanii. Ziarna słonecznika i lekka podstawa świetnie komponuje się z dodatkami na kanapce, jak i popularnym, angielskim napojem.
Na „wampirzy” głód i DO PODJADANIA O PÓŁNOCY
DO PODJADANIA O PÓŁNOCY to kolejne hasło promowane w nowej kampanii firmy Kupiec kierowana do wszystkich konsumentów, których dopada „wampirzy” głód o każdej porze dnia i nocy, a jednocześnie dbających o zdrowie i figurę. Inspiracją do nieodpartych zachcianek stanowią wieloziarniste wafle ryżowe SLIM, które dzięki niskokalorycznego i jednocześnie odżywczego składu nie grożą zdobyciem dodatkowych, niechcianych kilogramów.
W pozostałych rolach
W nowej kampanii marketingowej marki Kupiec oprócz głównie promowanych produktów „wystąpiły” również inne kreacje. Wśród nich znalazły się m.in:
Za obsługę reklamową szeroko zakrojonej kampanii wizerunkowej 360 odpowiada agencja Peppermint, która opracowała całościową strategię pozycjonowania produktu, stworzyła i wyprodukowała kreacje. Współpraca między firmą KUPIEC i agencją Peppermint rozpoczęła się w styczniu, po wygranym przetargu, w którym starowały trzy agencje.
– Naszym celem było zwiększenie świadomości produktu i zainspirowanie odbiorców do tworzenia z wafli posiłków na każdą okazję. Postanowiliśmy zrobić to w oryginalny sposób – nie wprost. Zamiast pojawiających się najczęściej zdjęć jedzenia, postawiliśmy na lifestylową zabawę z odbiorcą – mówi Ewa Cymer, Co-Managing Director/Creative Director w agencji Peppermint i dodaje – Każdy smak reprezentuje rysunkowa postać nawiązująca do popkultury, która zamiast głowy ma... wafel! W ten sposób powstał ciekawy i odważny koncept, który wyróżnia produkty marki na rynku, przyciąga uwagę i bawi.
Za zakup mediów odpowiedzialna jest firma Kupiec oraz Dom Mediowy Mindshare. Działania komunikacyjne prowadzi grupa dotPR: social media - Get More Social, a działania public relations - dotPR. Kampania będzie trwała do końca roku.
O marce KUPIEC
Jeden z wiodących producentów zdrowej żywności w Polsce, na rynku od 1987 roku. W portfolio firmy znajdują się produkty bazujące wyłącznie na naturalnych składnikach, zgodne z piramidą żywienia, a tym samym chętnie wykorzystywane w dietetyce. Kasze, ryże, wafle, owsianki, warzywa strączkowe, pieczywo chrupkie czy produkty bezglutenowe z biało-zielonym logo KUPCA to od lat naturalny wybór Polaków. Dbałość o wysokie standardy jakości, bezpieczeństwo i kształtowanie zdrowych nawyków w Polsce to wartości niezmiennie wpisane w tradycję marki.
Od września 2015 roku, inicjator i realizator programu edukacyjnego „Zdrowe Nietrudne” dedykowanego uczniom szkół podstawowych z całej Polski.
infowire.pl