aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

W 2023 roku Komisja Europejska wyda 186 mln euro

8 stycznia 2023
W 2023 roku Komisja Europejska wyda 186 mln euro

Komisja Europejska przeznaczy 185,9 mln euro w 2023 r . na sfinansowanie działań promocyjnych na rzecz zrównoważonych i wysokiej jakości unijnych produktów rolno-spożywczych w UE i na świecie. Przyjęty dziś przez Komisję program prac w zakresie polityki promocyjnej na 2023 r . przyczynia się do realizacji priorytetów politycznych Komisji Europejskiej na lata 2019–2024, w szczególności strategii „od pola do stołu ”.

 Oczekuje się, że projekty promocyjne wybrane w 2023 r. będą podkreślać i faworyzować produkty zgodne z celami, takimi jak zrównoważony rozwój rolnictwa UE, poprawa dobrostanu zwierząt i promowanie spożycia świeżych owoców i warzyw oraz zdrowej i zrównoważonej diety.

Kwoty dostępne na  wybrane kampanie w 2023 r. są prawie równo podzielone między promocję na rynku wewnętrznym UE i w krajach trzecich , odpowiednio 83,3 mln euro i 83,1 mln euro .

Poza UE jako główne cele promocji wskazano kraje i regiony o wysokim potencjale wzrostu. Obejmuje to Chiny, Japonię, Koreę Południową, Singapur, Amerykę Północną. Nowa Zelandia i Australia mogą również stanowić nowe możliwości rynkowe dla europejskich eksporterów. Wreszcie Wielka Brytania pozostaje jednym z głównych rynków eksportowych produktów rolno-spożywczych z UE, pochłaniając 25% eksportu UE-27.

Wybrane kampanie będą informować konsumentów w UE i na całym świecie o różnych unijnych systemach i znakach jakości, takich jak oznaczenia geograficzne lub produkty ekologiczne . Ta ostatnia kategoria skorzysta z przyznanych środków w wysokości do 28 mln euro na stymulowanie popytu na produkty ekologiczne, zgodnie z planem działania na rzecz produkcji ekologicznej. Dodatkowe 36 mln euro wesprze promowanie zrównoważonych praktyk rolniczych korzystnych dla klimatu, środowiska i dobrostanu zwierząt przez europejskich konsumentów oraz konsumpcję produktów rolno-spożywczych wytwarzanych w sposób zrównoważony.

Aby zachęcić do zdrowszej i zbilansowanej diety, ponad 19 milionów euro zostanie specjalnie przeznaczone na promocję świeżych owoców i warzyw , aby pomóc sektorowi stawić czoła utrzymującym się wyzwaniom, takim jak spadek konsumpcji i eksportu oraz słaba pozycja przetargowa w stosunku do dużych producentów. handel detaliczny i przetwórcy. Ogólnie rzecz biorąc, działania promocyjne skierowane do konsumentów na rynku wewnętrznym powinny nawiązywać i być zgodne z wytycznymi żywieniowymi docelowego państwa członkowskiego (państw członkowskich).

Zaproszenia do składania wniosków na nadchodzące kampanie w 2023 r. zostaną opublikowane w styczniu 2023 r. przez Europejską Agencję Wykonawczą ds. Badań Naukowych . Szeroka gama podmiotów, takich jak organizacje branżowe, organizacje producentów i grupy rolno-spożywcze odpowiedzialne za działania promocyjne, może ubiegać się o dofinansowanie i składać wnioski. Tak zwane „proste” programy mogą być składane przez jedną lub więcej organizacji z tego samego kraju UE. Programy „Multi” pochodzą z co najmniej dwóch organizacji krajowych z co najmniej dwóch państw członkowskich lub z jednej lub kilku organizacji europejskich.

Kampanie promocyjne dotyczące produktów rolnych z UE mają na celu otwieranie nowych możliwości rynkowych dla unijnych rolników i szerzej rozumianego przemysłu spożywczego, a także pomaganie im w rozwijaniu istniejącej działalności. Oprócz zwiększania zrównoważonej produkcji i konsumpcji produktów rolnych polityka promocji wspiera również zrównoważoną odbudowę unijnego sektora rolno-spożywczego w trudnym kontekście gospodarczym.

CYTAT:

"W ubiegłym roku europejscy rolnicy wykazali się dużą odpornością w obliczu kilku zakłóceń i wysokich kosztów. Promowanie europejskich produktów rolno-spożywczych i ich jakości w UE i na świecie to ważny wymiar wsparcia udzielanego przez Komisję rolnikom i producentom. Nasza polityka promocyjna pomaga im w znajdowaniu nowych rynków i rozpowszechnianiu renomy ich produktów. UE jest największym na świecie eksporterem produktów rolno-spożywczych dzięki naszej produktywności i uznanej doskonałości."

Janusz Wojciechowski, komisarz ds. rolnictwa – 16.12.2022 r

 


Po więcej informacji można iść:

Roczny program prac 2023 znajduje się tutaj 

Polityka promocji znajduje się tutaj 

program prac w zakresie polityki promocyjnej na 2023 r można pobrać tutaj (PDF)

 

WDATKOWANE KWOTY NA POSZCZEGÓLNE PROGRMY w MILIONACH EUR (€)

1. PROSTE PROGRAMY - łącznie: 89 mln €

a wtym:

Proste programy na rynku wewnętrznym - 41,1 €

Programy dla produktów ekologicznych - 14 €

Programy dla świeżych owoców i warzyw - 9,1 €

Programy dotyczące unijnych systemów jakości (oznaczenia geograficzne, logo „regionów najbardziej oddalonych”) - 7 €

Programy zwiększające świadomość zrównoważonego rolnictwa UE i dobrostanu zwierząt - 6 €

Programy podkreślające szczególne cechy metod produkcji rolnej w Unii (bezpieczeństwo żywności, identyfikowalność, autentyczność, etykietowanie, aspekty żywieniowe i zdrowotne, dobrostan zwierząt…) oraz cechy produktów UE pod względem jakości, smaku, różnorodności lub tradycji (= poza systemy jakości UE ) - 5 €

Proste programy w krajach trzecich - 42,9 €

Chiny (w tym Hongkong i Makao), Japonia, Korea Południowa, Tajwan, Azja Południowo-Wschodnia lub Azja Południowa - 16,3 €

Inne obszary geograficzne - 12,3 €

Kanada, USA, Meksyk - 9,3 €

Programy dotyczące ekologicznych i zrównoważonych produktów UE w krajach trzecich - 5 €

Proste programy dotyczące zakłóceń na rynku/dodatkowe zaproszenie do składania wniosków - 5 €

 

 PROGRAMY MULTI- łącznie 87,4 mln €

a w tym:

Multi programy na rynku wewnętrznym - 42,2 €

Programy dla produktów ekologicznych - 14 €

Programy zwiększające świadomość zrównoważonego rolnictwa UE i dobrostanu zwierząt - 14 €

Programy dla świeżych owoców i warzyw - 10 €

Programy dotyczące unijnych systemów jakości (produkty ekologiczne, oznaczenia geograficzne, logo „regionów najbardziej oddalonych”) LUB Programy podkreślające szczególne cechy metod produkcji rolnej w Unii (bezpieczeństwo żywności, identyfikowalność, autentyczność, etykietowanie, aspekty żywieniowe i zdrowotne, dobrostan zwierząt…) oraz cech produktów UE pod względem jakości, smaku, różnorodności lub tradycji - 4,2 €

Multi programy w krajach trzecich - 40,2 €

Programy w dowolnych obszarach geograficznych poza UE - 29,2 €

Programy dotyczące ekologicznych i zrównoważonych produktów UE w krajach trzecich - 11 €

Multi programy dotyczące zakłóceń rynku/dodatkowego zaproszenia do składania wniosków - 5 €

inicjatywy własne Komisji - 9.5 €

Suma akcji promocyjnych - 185,9  mln €

oprac: e-mk, redakcja ppr.pl; źródło: Komisja Europejska


POWIĄZANE

Już za moment rozpocznie się długo wyczekiwany gorący sezon wakacyjny. Z pomocą ...

Nieustannie pojawiają się nowe informacje o przypadkach, w których oszuści wykor...

Wiele osób posiadających rezydencję podatkową Abu Zabi, Dubaju czy innego emirat...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę