Skąd wynika taka transakcja skoro Grupa Lactalis znana jest z tego, że kupuje, a nie sprzedaje? Otóż Athenos był częścią koncernu Kraft Heinz. Jesienią 2020 roku w ramach transakcji dotyczącej sera naturalnego firma przeszła pod skrzydła Grupy Lactalis, ale amerykański organ regulacyjny nakazał dokonać odsprzedaży Athenos.
Marka w 2020 r. wygenerowała sprzedaż netto na poziomie blisko 90 mln USD. Emmi zdecydowało się nabyć Athenos, ponieważ idealnie pasuje do gamy produkowanych lokalnie w USA i importowanych ze Szwajcarii serów. Dzięki przejęciu jej od Grupy Lactalis, Emmi umocni swoją pozycję na rynku amerykańskim. Athenos będzie zarządzany przez spółkę Emmi Roth USA, która od 2009 r. jest częścią Grupy Emmi. Transakcja nadal podlega zatwierdzeniu przez amerykańskie organy ochrony konkurencji.
Ser feta zyskuje na popularności w Stanach Zjednoczonych, a Athenos przez wiele lat aktywności rynkowej wyrósł na wiodącą markę fety. – Jesteśmy dobrze przygotowani do dalszego pomyślnego rozwoju tego biznesu. Wzmocni to naszą pozycję na strategicznie ważnym rynku amerykańskim, a tym samym także naszą działalność eksportową ze Szwajcarii – skomentował wydarzenie Matthias Kunz, Wiceprezes Wykonawczy, Division Americas w Emmi.
Athenos jest szeroko obecny w amerykańskim sektorze detalicznym, a także jest oferowany w sektorze gastronomicznym. Z kolei Emmi Roth USA produkuje w trzech zakładach w stanie Wisconsin, skąd zaopatruje klientów detalicznych i gastronomicznych w całym kraju.
Transakcja pomiędzy Emmi i Lactalis obejmuje prawa do marki Athenos, a także inne istniejące prawa i umowy związane z marką. Same produkty są od kilku lat produkowane na zamówienie, a Emmi zachowa ten ustalony porządek działania.
Forum Mleczarskie