Wczoraj minął trzeci dzień Misji Wysokiego Szczebla Unijnego Komisarza ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Phila Hogana w Chinach. Członkiem delegacji biznesowej towarzyszącej Komisarzowi Hoganowi jest również Dyrektor Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska. Misja rozpoczęła się 14 maja 2018 r.
W środę 16 maja 2018 r. uczestnicy Misji brali udział w międzynarodowych targach SIAL China w Shanghaju. Członkowie delegacji, na czele z Komisarzem Philem Hoganem odwiedzili wybrane stoiska europejskich producentów, w tym Wspólne Stoisko Polskiej Izby Mleka, zlokalizowane w hali mlecznej. Na stoisku PIM promują się polscy przetwórcy mleka m.in. Bartex, SM Mlekovita, SM Spomlek, Polish Dairy, OSM w Piątnicy oraz Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego.
Poza oficjalnymi spotkaniami odbyło się szereg spotkań B2B z udziałem Dyrektor PIM Agnieszki Maliszewskiej. Chińscy kontrahenci najczęściej wykazywali zainteresowanie mlekiem UHT, serami i masłem. Co ciekawe, podczas transakcji biznesowych, chiński partner preferuje wsparcie techniczne dla importowanych produktów np. w postaci materiałów marketingowych. Targi SIAL China to również doskonała okazja do rozmów z przedstawicielami chińskich organizacji branży mleczarskiej.
W kolejnych dniach odbędą się wizyty w największych sieciach handlowych i zakładach produkcyjnych na terenie Chińskiej Republiki Ludowej, a także mleczne śniadanie z Komisarzem Hoganem. Zachęcamy do odwiedzania strony Polskiej Izby Mleka i śledzenia relacji z Misji na bieżąco.
W 2017 r. w Chinach odnotowano spadek importu mleka o 1,6%, jednak Chiny nadal są największym światowym importerem produktów mleczarskich. Na chińskim rynku coraz większe znaczenie będę miały następujące produkty mleczarskie: mleczko smakowe, ser topiony, kiełbaski serowe, ser typu Cheddar i Mozzarella, które są wykorzystywane do chińskich pierogów oraz przez przemysł piekarniczy. Coraz większe uznanie zyskują produkty typu premium.
Uczestnictwo przedstawiciela PIM w Misji Wysokiego Szczebla Komisarza Phila Hogana do Chin sfinansowane jest z Funduszu Promocji Mleka.
Polska Izba Mleka