Głos Unii Owocowej jest słyszalny w całej branży w Polsce i w Europie. Stowarzyszenie Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” zostało finalistą międzynarodowego konkursu IPRA Golden World Awards, w kategorii Public Affairs. Działania PR były realizowane przy pomocy agencji Procontent.
Polska jest liderem w produkcji jabłek w UE. Należy do 3 krajów, w których skoncentrowane jest 2/3 powierzchni plantacji owoców UE. Mimo to, 30% polskich sadowników twierdzi, że sytuacja branży w kraju jest zła. Unia Owocowa została stworzona po to, by mieć głos i wpływ na sytuację sadowników. Jej celem jest zwrócenie uwagi na korzystną działalność grup producenckich. Po roku działań, UO stała się ekspertem, komentatorem trendów i kompendium wiedzy. Dążąc do poprawy sytuacji sektora, UO została zaproszona do konsultacji krajowych WPR w MRiRW oraz konsultacji przy Komisji Europejskiej.
Odpowiedzią na wiele wyzwań stojących przed sadownictwem jest działalność organizacji producenckich. Ich celem jest zapewnienie lepszych warunków rynkowych i negocjacji z sieciami handlowymi. Poza MRiRW, Unia Owocowa jest pierwszym źródłem informacji i głównym komentatorem dla mediów w kategorii rolnictwa, sadownictwa i handlu. W ramach tarczy antykryzysowej w wytycznych MRiRW i GIS z 12 maja 2021 roku, przyjęto postulaty opublikowane przez UO, co zapewniło ciągłość i nieprzerwany dostęp do siły roboczej w trakcie zbiorów (otwarcie granic z Ukrainą, ułatwienia wjazdu, kwarantanna w gospodarstwie z możliwością świadczenia pracy).
Działalność Unii Owocowej została zauważona w prestiżowym konkursie public relations, IPRA Golden World Awards. Projekt został finalistą w kategorii „Public Affairs”. Gala ogłoszenia wyników odbędzie się 17 września.
Ze względu na obostrzenia sanitarne, w tym roku finaliści i jurorzy spotkają się online. Działania, które przeszły do finału obejmowały m.in. komunikację z MRiRW – postulaty o problemach branży, potrzebach sadowników, producentów i dystrybutorów, a także współpracę z ambasadą brytyjską w celu zabezpieczenia polskich interesów po Brexit.
Procontent Communication to agencja public relations i digital marketing, członek Związku Firm Public Relations. Specjalizuje się w realizacji projektów z wielu obszarów komunikacji. Oferuje m.in. usługi z zakresu public relations, public affairs, employer brandingu oraz social media.
– „Już przejście do finału jest dla nas dużym wyróżnieniem. Współpraca rolników i grup producenckich jest bardzo istotna, ponieważ zapewnia lepszą pozycję do negocjacji, dzięki czemu możemy sprzedać więcej na lepszych warunkach, a także zdobywać nowe rynki. CelemUnii Owocowej promocja nowoczesnych standardów jakościowych i pomaganie sadownikom w wejściu na ścieżkę rozwoju branży– podkreśla Paulina Kopeć, sekretarz generalna Unii Owocowej.
– „Prowadzenie działań public relations oraz PA w sektorze owoców i warzyw to zarówno spore wyzwanie jak i doświadczenie, z którego możemy być dumni. Myślę, że istotną rolę w naszych działaniach odgrywa zaangażowanie i doświadczenie zespołu pracującego na tak wrażliwym i wymagającym rynku, jakim jest polskie sadownictwo.” – komentuje Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication.
UNIA OWOCOWA jest obecnie największym w Polsce Stowarzyszeniem działającym na rzecz wspierania krajowych producentów i dystrybutorów owoców i warzyw. Swoją działalność opiera na społecznym zaangażowaniu członków i nieustannie podejmuje działania, służące poprawie warunków w eksporcie. Przyczynia się również do umacniania pozycji polskich eksporterów na rynkach zagranicznych oraz prowadzi liczne działania promujące wysoką jakość i niepowtarzalny smak polskiej żywności.
Biuro prasowe UNII OWOCOWEJ