Firma Ovostar Union znajdująca się w czołówce największych producentów jaj konsumpcyjnych na Ukrainie zdecydowała o poszerzeniu produkcji w segmencie jaj alternatywnych.
Wybór padł na tak zwany wolny wybieg. Jaja konsumpcyjne z tego rodzaju chowu dystrybuowane przez ukraińskiego producenta pojawiły się już na półkach sieci handlowych, dla przykładu: METRO, Auchan, Billa. W planach jest także wejście do kilku innych.
Ovostar jest pierwszym z głównych ukraińskich producentów, który pojawił się na rynku z taką ofertą. Jaja z tak zwanego chowu wolnowybiegowego można było nabyć tylko w małych gospodarstwach.
Przedstawiciel Ovostar podkreślił, że z uwagi na wyższe koszty produkcji cena takich jaj musi również być wyższa. Wygląda na to, że Ovostar w długoterminowej strategii rozwoju swojej działalności uwzględnił panujące na świecie trendy konsumenckie.
Sądzimy, że jednym z czynników skłaniających Ukrainę do inwestowania w „alternatywę” jest założenie zwiększania swojej pozycji w UE.
Ovostar był pionierem na Ukrainie w inwestowaniu w instalacje spełniające normy dobrostanu obowiązujące unijnych producentów, w tym w klatki „wzbogacone”. Rozwój w tym kierunku rozpoczęto w 2016 roku.
Różnicowanie asortymentu produkcji wydaje się być bezpiecznym rozwiązaniem stosowanym przez wielu światowych graczy rynku jajecznego w związku z istniejącą niepewnością, co do przyszłości chowu klatkowego. Możemy tylko przypuszczać, że duzi gracze próbują minimalizować ryzyko rynkowe poprzez dywersyfikację profilu produkcji, a nie całkowitą rezygnację z chowu klatkowego.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz