Ukraiński państwowy przewoźnik kolejowy Ukrzaliznycia [odpowiednik naszego PKP], w marcu 2023 roku zwiększyła średni dzienny ładunek o 48,5% w porównaniu z marcem 2022 roku - do 385 tys. ton. Ton. W porównaniu z lutym 2023 r. średnie dzienne załdunki wzrosły o 4%.
"Jednym z naszych celów jest doprowadzenie Ukrzaliznycji do progu rentowności, transport towarowy jest głównym źródłem dochodu. Dlatego zwracamy szczególną uwagę na ten obszar pracy. Stopniowo wyrównujemy sytuację z ładunkiem, pomimo blokady portów morskich i niszczenia infrastruktury. Stale negocjujemy również z właścicielami ładunków, partnerami zagranicznymi w sprawie wzrostu transportu ładunków i rozwoju logistyki "- powiedział Jewhen Laszczenko, prezes zarządu JSC Ukrzaliznytsia.
Tak więc w marcu 2023 r. średnie dzienne obciążenie ładunków o znaczeniu strategicznym wykazało dodatnią dynamikę. Ładunki zanotowały wzrosty: węgla - o 24,3% (do 75,124 tys. ton), ropy naftowej i produktów naftowych - o 51% (do 12,6 tys. ton) w porównaniu z marcem 2022 r.
W porównaniu z lutym 2023 r., marzec również ma pozytywny trend. Średnie dzienne obciążenie węgla w marcu 2023 r. w porównaniu z lutym wzrosło o 8%, ropy i produktów ropopochodnych - o 29,4%.
Ale dla nas najważniejsza jest informacja, że u ukraińskiego kolejowego przewoźnika, w samym tylko marcu 2023 roku transport zboża wzrósł prawie czterokrotnie (do 94,4 tys. ton) w stosunku do marca 2022 roku.
W porównaniu z lutym 2023 r., marzec również ma pozytywny trend. Średnie dzienne obciążenie węgla w marcu 2023 r. w porównaniu z lutym wzrosło o 8%, ropy i produktów ropopochodnych - o 29,4%.
"Mamy pozytywną dynamikę wzrostu ładunków na ładunki kluczowe i strategiczne. Dokładamy również starań, aby co miesiąc zwiększać ten wzrost. Niestety, w marcu ładunek zboża spadł o 12,6%, było to spowodowane powolnym działaniem morskiego korytarza zbożowego "- powiedział Wiaczesław Jeremin, członek zarządu JSC Ukrzaliznytsia.
oprac. Redakcja ppr.pl